Knashäst...

5/24/2009 04:08:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Pion börjar nog känna sig lite ängslig eller något! Var ute i hagen för en stund sen för att flytta över hö från Pion till småhästarna som ätit upp allt sitt. På tal om det så går det faktikst exakt lika mycket hö nu för Leo och Athena, som det har gjort under vintern för alla tre! Hur hinner dom sätta i sig allt? Men, det jag skulle skriva var ju att Pion allt är lite knasig nu... När jag kommer till hagen så kommer hon och springer mot mig. Gnäggar gör hon också. Det hör inte till vanligheterna (kan nog bara tänka mig att det har hänt möjligen i samband med utfodring...). Pion är inte den hästen som öppet uttrycker särskilt översvallande känslor... Med ynglingarna är det en helt annan sak, men Pion är så trygg i sig själv. När jag stod och packade hö så kröp hon nästan upp i knä på mig, två gånger försökte hon faktiskt klättra upp på rundbalen och liksom lägga sig mot den...och vart jag än gick i hagen så hade jag en svans, väldigt lustigt beteende... men antagligen så söker hon bara lite stöd och trygghet, hon börjar väl ana vart det bär..

Etiketter:

2 hälsningar:

Comment by SMÅKILLARNA on 24 maj 2009 kl. 21:49

Men lilla gumman då... Hoppas att hon mår bra ändå. Tror du hon börjar känna av förvärkar eller så? Oj vad jag hoppas detta går bra nu...=) /maria

Comment by Hanna on 24 maj 2009 kl. 21:52

Det kan ju vara nåt sånt. Nu ikväll var det då alldeles lugnt och inget på gång vad vi kan se. Hon ser ut att må prima faktiskt :)

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers