Godmorgon!

5/19/2009 08:11:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Har precis lämnat av Olivia på dagis, egentligen borde jag sitta i bilen på väg till jobbet – men så kom jag på att jag faktiskt måste åka till BM först, hade ju en tid där idag… så nu fick jag plötsligt 20 minuter över.

Idag kunde jag ha varit mer utvilad. Gick isäng där strax efter nio igår och lämnade allting till stackars Johan. Undrar när han kom isäng? Men sen vaknade jag förstås och kunde inte somna om… irriterande. Låg och spanade på Pionen en stund, hon såg ut att ha det bara bra i alla fall. Bra uppvärmning, idag är det nämligen exakt 21 dagar till BP – alltså dagen Pion ska föla. Det innebär alltså att fölisen ska vara färdigbakad nu och det är helt normalt om den kommer nu, så nu får vi ha noga koll på henne. Men jag hoppas Pion kniper tills vi har en kamera…

Vi har en ekorre som bor här på gården, eller någonstans i närheten. Han (jag tror att det är en han, han är så kaxig) håller allt som oftast till i träddungen här nedanför köksfönstret. Där bor också en stor del av alla våra trast..ar. De är inte kompisar.

För övrigt så blir jag lika chockad varje morgon när jag tittar ut. Det är grönt! Träden är gröna, gräset är grönt… Redan!

Nu ska jag i alla fall iväg på min rutinundersökning, sen blir det jobb och därefter har vi föräldraträff ikväll. Hoppas på en lite bättre sådan denna gång, sist var det bara helt förvirrat…

Vad ska du göra idag?

1 hälsningar:

Anonym on 19 maj 2009 kl. 15:34

Vilken effektiv bloggare du är Hanna, har man inte varit in på nån dag så har man lite att läsa igen, super bra tycker jag... Det är kul att hänga med i allt vad ni gör. Hoppas lillan kryar på sig.
Nu skall jag läsa in mig på biologisk kontroll till morgondagens presentation.
Kramar från Röbäck

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers