.torsdag

9/30/2010 12:50:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Jag har en dålig dag. Var på dåligt humör redan när jag vaknade i morse för sjuttielftegången, men denna gång med huvudvärk. Tilly har jamat sig genom natten, nu ligger hon så sött och sovkurrar bredvid mig. Jag vaknade i natt med halsont igen, börjar tro att det är nån allergi som spökar, brukar inte sitta i halsen men varför inte? Alltid något nytt. Annars kan det vara en jäkla förkylning också som aldrig riktigt bryter ut, med tanke på skallebanget och så.

Klev upp med barnen, insåg att ALLT bröd var slut, jag hade inte ens något hembakt i frysen. Svantes mjölk var slut. Allt pålägg slut. Fil slut. Johan hade tagit med sig ICA-kortet med alla handla-mat pengar på. Kul, eftersom han aldrig är hemma när någon mataffär har öppet. Olivia fick skorpor och o’boy till frukost. Tur att de har lunch tidigt på dagis (frukosten 9.30, lunchen 11). Svante fick välling till frukost, fick en bit Gene tunnbröd som jag hittade till slut och en banan på ICA till mellis och välling igen till lunch… fantasifullt. Fick ju åka och handla för pengar som är avsatt till annat, köpte bara det nödvändigaste plus lite till middan så vi klarar oss idag. Kom hem, insåg att Johan tagit med sig alla middagsrester till jobbet, jag som hade planerat att Svante skulle få lite soppa till lunch. Hade alltså ingen lunch till Svante, inte ens gröt! Bra planering. Positivt läge. Nu ska jag gå och måla klart dekorationen på barnens hyllor. Det blir faktiskt riktigt bra, kanske skulle låta bli allt som kan gå fel idag?

 

Later.

Etiketter:

2 hälsningar:

Comment by Jennie~* on 30 september 2010 kl. 13:01

Låter trist men skickar styrkekramar härifrån. Hoppas ni också har fint soligt väder som ni kan glädjas åt :)
Sen får du kanske försöka att laga soppa på en spik, känns som det ofta blir mycket bra.

kram

Comment by Hanna on 30 september 2010 kl. 16:01

Vädret är underbart och soppa på spik är man väl nästan proffs på ;) Det är väl mest när det tryter på mjölkfria alternativ som det blir lite svårt - vi andra klarar oss alltid!

Kram

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers