.hmm

9/19/2010 08:39:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Jag skrev ett långt fint inlägg idag om allt vi hittat på, röstat och stökat och sådär. Och om hur viktigt det är att rösta, bara rösta taktiskt. Ju fler som röstar, desto mindre gynnar det SD, eftersom den större gruppen röstar på något av de stora blocken. Att inte rösta alls gynnar alltså SD. Bättre att rösta även om det är sketasvårt att välja nåt bra. Att SD hamnar i vågmästarrolllen och kommer in i riksdagen, det är väl det jag är mest oroad över detta val.  Hellre alliansen i majoritet alltså. Själv så röstar jag ju såklart (röd)grönt.

Inlägget försvann i cyberspace. Men nu har jag i alla fall beställt en ny telefon. Efter många OM och MEN så ger jag upp. Jag älskar verkligen min telefon så det blir inget nytt märke, och nästan två år har jag haft den, lätt ett rekord så det kör vi vidare på. Men den är trött, slut, för gammal för de nya programvarorna vilket gör den trög och så har den lite tics sedan lilla kraschen i somras. Hörlurutgången är lite knepig och ibland går det inte ringa fram. Nu dog batteriet också och även om det är billigt att köpa ett nytt så fick det bli droppen. Det är dags att byta. Jag gillar grejor som man trivs med så bra att man sliter ut dem.

Nu har vi köpt lite godis (!) och tänkte valvaka.. hoppas det är annat på TV för jag orkar nog inte med så mycket mer val. Och godiset kommer jag att få ångra.

 

Later.

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers