.skönt

9/23/2010 04:00:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Svante gick och vilade kl 11. Jag med. 2 minuter senare vaknade jag av att Svante skrattade. Kollade på klockan: 13.08. Det blev tyst i Svantes rum, jag vände mig och nästa gång jag tittade på klockan var den 13.41. Då ville Svante komma upp. Idag var det riktigt, riktigt skönt att sova.

Nu har vi tvingat hem O från dagis, alla barnen skulle ut och leka precis när vi hämtade henne och hon ville absolut gå ut också. Men vi var ute en stund här hemma såklart, alla djuren ska ju ha sitt. Till och med Svante har slutat protestera och följer snällt med utfodringsrundan och hjälper till. Kastar in lite gräs till hästarna, lite blad till kaninen, garvar åt hönsen, kastar in lite fler blad till kaninen och försöker hänga i tråden i hästhagen. Ungefär så ser rundan ut. Olivia å andra sidan hämtar hinkarna i hästhagen med mig, ger Bagge sitt foder, ger hönsen mat och bät ut vattentunnan om den behöver fyllas på, vallar ut Svante ur hönshuset, mäter upp kraftfodret till hästarna och tar med en tuss hö till Bagge, ställer in Bellas hink i hagen då jag ger Pion hennes och hämtar lite äpplen till hästarna. Behövs det, så springer hon runt huset och startar vattnet så att jag jag kan byta och fylla på hos hästar, höns och kanin. Fina rutiner har vi. Det är en höjdpunkt på dagen för O som verkligen vill hjälpa till med utfodringen.

Nu sitter vi inne och hoppas att J verkligen kommer hem lite tidigare idag som han hoppades…  Blir ett litet mellis nu innan middagen och en vilostund.

 

Later

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers