.tisdag

9/21/2010 11:21:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Usch och blä. I morse när jag väcktes av att Olivia ropade från badrummet så ville jag bara dra täcket över huvudet. Möjligen gjorde jag det också i några sekunder innan jag masade mig upp. Jag mådde verkligen inte bra alltså. Svante  hojtade från sitt rum i samma veva, hade fyllt blöjan förstås.. Åh vilken pärs! Det går ju liksom inte att springa och kräkas med en kalas-Svante på skötbordet. Så det är bara att låta bli… Klunka kallt vatten hjälper en stund. Bara att duka fram frukosten snabbt och tvinga i sig något – sen blev det lite bättre. Tack och lov händer det inte så ofta längre.

Det regnar idag, typiskt eftersom jag måste cykla till dagis idag. Riktigt kallt var det, men nu är första svängen avklarad. Typisk nog har jag nästan ingen luft i bakdäcket så det går till och med tungt att cykla ner till dagis, man brukar kunna rulla dit... Kan inte ta vagnen heller för det är fortfarande punka på ena hjulet. Allt står som stilla här när Johan inte är hemma, fixa punkan skulle jag kunna göra själv men all tid går ju åt till att få vardagen att gå ihop – det blir inte så mycket extra. Bilen är på service förresten, därför jag är utan.

Nu ska Svante vila en stund, och idag måste jag nog vila också. Är alldeles för trött och därför mår jag pyton. Olivia vaknade runt midnatt av någon mardröm och kom in till oss för att sova, sen har hon vaknat och gråtit en gång i timmen minst så det kan vara en munter dag på dagis också! Men man vet aldrig, mest troligt får jag ta det när hon kommer hem sen. Förhoppningsvis kan hon somna på vilan och sova en stund.

 

Later.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers