.måndag

9/20/2010 03:51:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Måndag, lite hösttrist i morse men nu har det klarnat upp till en riktigt vacker höstdag. Tycker det är skönt med lite kallare väder, min termostat går på för fullt så jag håller värmen ändå. Det är visst rätt vanligt när man är gravid, men jag har aldrig upplevt det förr. Alltid frusit. Men inte nu.

Svante vaknade redan klockan åtta så nu sover han igen. Gillar att komma upp på morgonen faktiskt, kanske kan jag komma i säng på kvällen också? Vi fick tid att äta frukost i lugn och ro, ingen stress innan dagis. Skönt. Sen har vi hunnit vara ute en stund också, Svante blev så arg när vi gick in men han hade blött ner sig mer än lovligt och nu måste vi gräva fram lite bättre ytterkläder åt lillgrabben. Som tål att man springer runt i höggräset och plockar gräs (till kaninen), kryper runt och samlar kottar och stenar och framförallt tål att man springer och hoppar i leriga vattenpölar.

Valet, finns väl inte så mycket att säga. Det gick precis som jag befarade och lite oroväckande är det eftersom ingen riktigt vet hur riksdagen kommer att fungera nu med ett vågmästarparti som alla andra partier vägrar samarbeta med. Konstigt läge. Alliansen behöver alltså stöd från oppositionen och satsar på Miljöpartiet, som på nåt konstigt vis blir ansvariga för kaoset om de inte vill samarbeta? Jag är inte avundsjuk. Det är ju trots allt många som röstat på just MP som ett oppositionsparti, hur känner alla de om partiet börjar samarbeta med alliansen? För min del så tänker jag att det är väl bättre att MP får lite större inflytande oavsett sida. Någon ministerpost kanske?  Ska bli intressant det här! Men just nu är jag rätt less på allt vad valet heter, det har varit mycket ett tag och mer ska det väl bli…

Ja det här skrev jag i morse, men det gick inte att komma ut på nätet… Så nu har vi varit ute och hoppa i vattnet i galonisar och konstaterat att vi inte har några stövlar i rätt storlek, men ett par fina vinterskor som dock är för låga för vattenlekar..

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers