.onsdag

9/01/2010 12:31:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Den här dagen kan bara skrivas med ett enda ord: e f f e k t i v i t e t.

Jag hade ställt väckaren på 08.00 för att gå upp och få undan lite innan barnen vaknar. Svante vaknade fem i åtta, så den planen sprack. Jag gjorde en flaska och tänkte ta mig en snabbdusch medan han åt åtminstone. Men när jag kom in med flaskan så hade han somnat om och ville inte alls ha något. Lämnade flaskan hos honom och pluggade in en ljudbok i öronen en stund. Halv tio vaknade jag till igen, hörde att någon sprang i huset. Olivia hade vaknat och lekte med kattungarna ute i förrådet.

Klev upp, stoppade Olivia i badet och ställde mig i duschen. När jag var klar vaknade Svante. Medan vi var i badrummet ringde Jehovas på dörren. Vi skyndade osss inte ut för att öppna. Plockade fram frukost, vi åt en stund och sedan sprang barnen iväg så jag kunde plocka bort i lugn och ro. Med diverse avbrott för; Svante som klättrat och ramlat, Ett glas som krossades, och diverse liknande incidenter. Klockan är nu snart halv ett och NU har jag städat bort frukosten, passade faktiskt på att dammsuga kök och hall då dammsugaren ända kom fram. Gud så effektiv jag är.

Nu har vi övergått till att produkttesta IKEA’s köksinredning.

DSC_0082

Nu ska vi se om vi inte kan få på barnen några kläder.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers