.tisdag

9/14/2010 11:01:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Som utlovat.

Jag är förkyld, trött och vågar inte ens kolla hur jag ser ut i spegeln… O hade en sån där riktig treåringdag igår och det var allt annat än underbart som det annars är med barn. Undrar hur stor hörselnedsättning man har efter gårdagen? Jag läste en artikel om en kändiskvinna (kommer inte ihåg vilken) som hade en tolvårig dotter. Hon hade aldrig någonsin haft ett utbrott av treårstrots, eller annan trots för den delen. Kvinnan menade att det var enkelt – man utsätter aldrig sitt barn för en situation som kan vara jobbig för treåringen. Jag tänker, att det är nog många dagar man aldrig skulle få kliva upp ur sängen eftersom det verkar räcka för ett utbrott ibland. Jag tänker också att det är synd att den kvinnan bara har ett barn. Skulle ha varit intressant för henne att testa sin tes på åtminstone ett barn till även om det knappast är särskilt vetenskapligt heller. Ska man utgå från sig själv så vill jag nog påstå att småbarn visst inte innebär tidiga mornar. Inte alls. Mina barn sover till 9-10 varje morgon och har alltid gjort det. Är det på något annat vis så måste det bero på att föräldrarna inte låter sina barn sova ut på mornarna utan tar upp dem för tidigt. Men det påstår jag inte. Alla barn är olika.  Johan vände nästan i dörren av ren förskräckelse när han kom hem till slut efter en lång första arbetsdag som “elektriker”. Det blev visst inte så mycket eljobb den dagen. Jag drog då mitt strå till stacken under gårdagen, det lovar jag.

Vädret passar min sinnesstämning perfekt. Det är grått, ruggigt, lite blåsigt och regnet hänger i luften. Men härligt på något vis. Jag gillar hösten. Jag gillar att få stänga in mig vissa dagar, mysa till det, dricka te, kanske baka lite bröd eller städa skafferiet. Göra alllt sånt där som ingen annan ser men som känns så bra att ha gjort. Jag gillar höstens varma soliga dagar lika mycket. När man inte kan kan låta bli att vara ute, insupa allt det sista vackra, det sprakande avslutet innan vintern kommer. Känna solens sista värmande strålar på kinden och luften är hög, frisk och klar. Just idag tänker jag stänga in mig lite, leka med Svanten en stund, sedan när han ska sova ska jag ta en lång dusch, skrubba lite färg på kinderna, fila naglarna, lägga på ett lager lack, ta på mig något fint ur garderoben och bli människa igen. I eftermiddag ska vi göra något som förhoppningsvis blir riktigt kul om än inget stämmer, och sen kanske jag kan få dela med mig av det ikväll.

DSC_0322

fotograf: Olivia

DSC_0344

DSC_0347

Snart flyttar den här lillkissen. Det blir en sorglig dag.

DSC_0357

Underbara barn. Faktiskt.

 

Later.

Etiketter: , , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers