.spillkråka

9/27/2010 12:02:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

 

Den här figuren satt utanför mitt sovrumsfönster nyss. Ja, kanske inte exakt den på bilden men en av dennes polare i alla fall. Hörde den först, och var helt säker på en Gröngöling, det har vi haft förr. Liksom andra hackspettar, men det här är första gången jag ser en Spillkråka här och överhuvudtaget tror jag, den låter ju nästan som en Gröngöling! Riktigt stor också.

Skulle hinna fota den, men det var inte så enkelt. Körde på autofokus och det blev fokus på helt fel saker, hade inte på blixten och innan jag fixat allt flög han sin kos..

DSC_0490

Där är den i alla fall. Fokus ligger på något mycket närmare i bild som jag har skalat bort.

 

Later.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers