.tisdag

9/28/2010 03:48:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Jag vill bara säga det, att idag är ingen dag man ska sitta inne! Själv har jag bara varit ute en liten stund med Svante på förmiddan och vädret är ju helt och hållet underbart. Kroppen känns syrefattig idag, det känns som om att jag inte orkar ta ett steg, eller lyfta någonting. Resultatet av ett par nätter med dålig sömn antar jag. Jag är så trött. Stackars Johan fick åka iväg kl fem i morse och hämta hem Tilly. Jag förstod att hon hade smitit hemifrån igen (hon är så kär!) och senast igår eftermiddag skjutsade någon hem henne hit. I förrgår kväll hämtade vi henne själv.  Så i natt låg jag och hade ångest över att hon dragit igen. Det tog ju bara några minuter så var både Johan och Tilly hemma igen och nu har hon fått husarrest. Köpte hem lite kattsand i morse så nu kan hon hålla sig inomhus ett tag tills hon lugnat ner sig eller jag hittat på en lösning.

Har i alla fall målat Svantes skåp andra varvet, och Olivias lilla byrå första varvet så det är snart klart. När O kommer hem ska vi, efter att ha varit ute en stund, städa och pyssla lite med hennes rum. Tycker hon kan få vara med och “hjälpa” till. Det tycker hon är kul.

Är lite bekymrad över Svante. Han är pigg och glad, men hans mage mår inte alls bra och har så varit i några dagar. Det mesta rinner bara rakt igenom. Han har fått lite prickar i ansiktet igen, men det är väldigt lite och skulle vara obetydligt om det inte vore för att magen strular. Just nu står hann ju på väldigt snäll och mild kost för att hålla eksemen i schack, vilket lyckas bra. Men det känns inte alls bra att magen är i uppror. När Svante har fått i sig mjölk så brukar han ju få väldigt ont och det blir snarare stopp i magen, men sånt kan ju förändras. Jag vet verkligen inte när eller hur han skulle ha fått i sig någon mjölkprodukt nu. Han var ju prickig i ansiktet innan vi förstod att han var mjölkproteinallergiker, därför jag reagerar på prickarna. Tänk om det är något annat han inte tål? Men eftersom han ändå verkar må rätt okey än så länge så tror jag vi avvaktar någon dag och ser om det blir bättre, annars överväger jag att allergitesta honom. Det är så svårt att gissa själv, för nu har jag verkligen ingen aning om vad det skulle kunna vara i så fall.

 

och nu är vi hemma igen och har redan varit ute…

Etiketter: , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers