.IQ-fiskmås

9/28/2010 12:31:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Gjorde mensas test för ett par år sen men kommer inte ihåg resultatet, och det är väl ungefär på den nivån jag känner mig just nu. Tänkte jag skulle göra om det för att se hur mycket den har sjunkit, för det känns verkligen som om att IQ:n sjunker då man aldrig får arbeta med hjärnan – men eftersom jag inte kommer ihåg var jag låg sist så har jag inte så mycket att jämföra med. Dock, så har jag kanske fel i min teori – även om man inte känners sig särskilt skärpt just nu så är det kanske inte så illa ändå. Mitt resultat blev nämligen 122, av maximala 126 på provtestet (pga deras felmarginal +-5% så går man inte högre på provtestet) och jag kan inte tänka mig att det var så mycket högre än så senast, nån poäng möjligen. Det är kul att gnugga geniknölarna ibland, testa! Endast tio minuter av din tid…

Resultat

Din IQ beräknas vara

122

 

Detta motsvarar 93:e percentilen, dvs 93% av befolkningen har en IQ mindre än 122.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Även om just denna prestation placerar dig en bit under avskärningen finns det en skaplig möjlighet att du ändå skulle kunna kvalificera dig för medlemskap i Mensa. Anmäl dig till det övervakade antagningstestet för att få veta säkert!

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers