.torsdag!

9/09/2010 02:33:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Hejja vad veckan går!

O har varit på dagis idag och jag fick än en gång ta bilen och hämta henne. Min vänstra häl är fortfarande inte bra och det är sjukt irriterande. Hade nästan läkt, men så var jag ute och red i förrgår och då sabbade jag visst allt.. Får se hur det går ikväll? Men jag tänker tömköra Pion så jag får väl ta henne på en stor volt så slipper jag gå och springa så mycket – eller så får jag köra barfota.. Har fått hem den finfina tömkörningsgjorden så nu måste jag inviga den.

När vi kom hem från dagis så hittade Olivia en gubbe i hallonriset på gården. “Hej gubben” ropade hon – och det var morfar. Han hade nog gett upp hoppet om att jag någonsin skulle ta rätt på alla fina hallon… som precis har mognat då vårt hallonris står lite skuggigt till. Så nu har vi en hink med hallon här och det finns säkert mer att hämta. Jag brukar ta en handfull då jag rider förbi… I övrigt har vi mest hållit oss utomhus idag. Nästan så man längtar efter lite dåligt väder så man har samvete att vara inne och städa eller bara sitta i soffan och ta det lugnt en stund.

Idag skulle J ha gått på beredskapen, men från och med måndag så är han utlånad som elektriker för att dra el i de vindkraftsbyggen som pågår i grannkommunen. Så han slipper den. Men jag antar att han får lite längre arbetsdagar istället… och dagistiderna får vi nog ändra. Jag får nog både lämna och hämta men det ska väl gå det också. Går hon 10-15  så borde ju Svante hinna sova däremellan, och före tio är han ju oftast uppe i alla fall. Ja vi får väl se hur det blir.

Nej, blöjbyte sen blir det utgång igen. Ska göra ett nytt försök att avmaska kattungarna som inte vill ha blötfoder…

 

Later.

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers