Händelserik natt….

6/04/2009 09:06:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

vi har både fått föl och hunnit bo på hotell. Fast det var ju i drömmarnas värld förstås.  Ett fint hingstföl blev det, mörkfux med bred bläs. Undrar vart jag fått det ifrån, hehe. Missade fölningen, därför att det var folk i stallet som bara ville skoja lite med mig, och hade riktat bort kameran så jag inte kunde se vad som hände. Däremot såg jag ju att de var där, men orkade inte bry mig. Hm. Vi hann dra iväg på utställning med Pion och Athena också, och lämna fölet hemma tills vi kom fram och kom på att det var ju ingen vidare bra idé så då åkte vi hem. Hotellvistelsen var mer dramatisk. Det fanns en lite pool itt i hotellet som var torrlagd. Men någon tyckte att det skulle vara kul att testa den, så de hittade mekanisen för att fylla upp poolen. Bara det att de vattenfyllde precis hela hotellets mitt, flera våningar upp. Så vi fick fly litegranna.

Tillbaka till verkligheten. Földrömmarna kom nu tidigt på morgonen efter att Pion väckt mig ett par gånger genom att bete sig konstigt. Första gången antar jag att hon höll på att gå omkull (somna stående) för det blev dunder och brak därinne och Pion såg lite upprörd ut. Sen höll hon på och grävde med framhovarna en stund så jag ville ha lite koll på henne. Men hon varvade ner och ställde sig att vila igen. En stund senare så sprätter hon till igen, denna gång såg jag att hon inte höll på att somna, utan det var något annat som störde henne. Hon gnäggade högt och var lite orolig igen, grävde och så.. men det lugnade ner sig. I går kväll var det absolut helt lugnt, hon stod och vilade på samma fläck i flera timmar…

Etiketter:

4 hälsningar:

Comment by Emilia on 4 juni 2009 kl. 09:10

Men du måste ju bara vara helt slut. När sov du på natten senast? Jag tycker den där lilla fölisen får ta och komma så att du slipper vaka hela nätterna.

Comment by SMÅKILLARNA on 4 juni 2009 kl. 09:14

Åh herregud HANNA! När jag läste första meningen så trodde jag att han hade fötts utan att du hade messat mej!! *pust*/maria

Comment by Hanna on 4 juni 2009 kl. 09:53

Maria: Förlåt!! haha..Jag lovar att höra av mig när det är på riktigt!

Emilia: Nån gång sover jag ju, annars bidde det inga drömmar ;) Men jag håller med, fölet får gärna komma nu så man får sova lite mera..

Comment by SMÅKILLARNA on 4 juni 2009 kl. 22:17

Nope, jag förlåter dig aldrig *skratt* Ja du jag tycker den ska komma nu inatt... Verkligen!! Brukar stona gå längre med hingstföl i magen? Tror du att det är en hingst eller vad har du för känningar? =) /maria

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers