Födelsedagsfika

6/09/2009 03:18:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

God morgon världen! Nu sitter vi inne och fikar. Nere i stallet ligger nämligen två trötta fröknar och vilar upp sig, så vi bestämde att de skulle få lite lugn och ro en stund innan vi städar upp i boxen och fyller på med mat.

Pion varvade ner efter en stund igår kväll och ställde sig för att vila. Jag sov i en timme och kollade till henne. Hon såg fortfarande väldigt lugn ut, stod och åt lite och verkade rätt så nöjd. Bar svansen som gick lite, men så har ju myggen hittat tillbaka också. Jag beslöt att sova i en och en halt timme till, men vaknade av något efter dryga timmen och såg då att Pion lagt sig! Då sparkade jag på Johan och önskade att jag kunde flyga upp ur sängen men fick baxa mig upp då ryggen la av igår kväll…

Vi skyndade ner till stallet och väl där kunde jag se att hon haft vattenavgång och att det redan syntes en fosterblåsa, två framhovar och en mule – rätt väg!

DSC_0749

Så vi avvaktade mest och lät henne sköta jobbet. Johan hjälpte till lite sista krystvärkarna och bara 10 minuter efter att vi kom ut var vår nya lilla stjärna född!

DSC_0759

Det gick helt fantastiskt bra, Pion är redan ett proffs och SÅ mycket coolare denna gång än förra. Hon var inte ens svettig så on hade verkligen inte jagat upp sig innan heller. Nu vill hon mest vila, äntligen få ligga, och putsa på sitt lilla föl. Som för övrigt inte är så litet, det känns i alla fall som om att det är större än sist. Och det är ett stoföl! Jag hade prickat in färg och teckning i mina drömmar men det blev ingen hingstunge!

DSC_0808

DSC_0777

Född en dag före BP.

DSC_0896

Etiketter:

11 hälsningar:

Anonym on 9 juni 2009 kl. 09:34

GRATTIS!!!! Jag har följ följetongen med spänning, guuud så söt hon är! =)
/Joanna

Anonym on 9 juni 2009 kl. 10:33

Grattis, grattis, grattis!!! Fantastiskt vad fin hon är! Härligt att det gick så bra också, men nu är ni ju rutinerade proffs hela högen! Vi kommer förbi och kikar när ni fått hämta er!

Massor av kramar!!! // Martina

Comment by Emilia on 9 juni 2009 kl. 11:17

GRATTIS! Vilken sötnos. Vad skönt att det är över och att det gick bra.

Comment by Jennie~* on 9 juni 2009 kl. 11:34

Grattis! Har också gått här och väntat, supersöt är hon.
kram

Comment by lillebror on 9 juni 2009 kl. 11:46

Du får inget grattis av mig (det fick du ju inatt ;P) men du får bjuda på kaffe nån dag när du/ni känner att ni orkar och har tid!

Comment by Lisse on 9 juni 2009 kl. 11:55

Grattis till den nya lilla fröken. Så mysigt.

Anonym on 9 juni 2009 kl. 12:49

Härligt att allt gick så bra!!! Ska bli så kul att se lilla fröken framöver.
Kram Josefin

Jeanette on 9 juni 2009 kl. 18:00

Grattis! Äntligen kom hon, och supersöt är hon. :-)// Jeanette

Comment by Linda on 9 juni 2009 kl. 18:20

Men grattis! Vad kul att det äntligen blev en liten fölis, som ni har väntat.

Anonym on 10 juni 2009 kl. 21:26

Grattis till det lilla fölet :-) Jättesöt!! /Sara

Comment by noaksarkswefamily on 14 juni 2009 kl. 20:15

Grattis! Vad söt hon är! Man blir så varm inombords av de små fölisarna. Vi fick en liten fölis den 5 juni,ett sto efter Black Coffee. Hon är underbar. Lycka till!
Annie

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers