.torsdag

10/14/2010 09:02:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Vaknade tidigt som tusan i morse, klockan stod på fem-nånting? Det är tidigt i det här huset. Svante vaknade, och efter sin flaska låg han och hostade och jag blev tvungen att kolla till honom så det bara var hosta och inte kräk med jämna mellanrum…lite nojjig nu efter allt. Efter nån timme somnade han om men inte jag. Lyssnade på stormen och hade kramp i, ja vad kan det vara – höftböjarmuskeln?

Sen blev jag hungrig så jag gick upp och fikade en kopp te och lite havreknäcke. Vilade i soffan en stund, 2h20 minuter för att vara exakt, lyssnade nämligen på ljudbok. Började precis blir sömnig igen då Svante ropade irriterat. Han hade lyckats med en riktig monsterblöja, bra betyg till den blöjan (synd det inte var blöjan vi testar hos Buzzador just nu) i alla fall. Magsjuka, eller bara knasallergimage? Inte lätt att veta man han verkar kry i alla fall. Ska till läkaren först om två veckor för att påbörja allergiutredningen.

Nu ligger Svante i alla fall bredvid mig i soffan och kollar på TV. Vi väntar på att Olivia ska vakna, ska bli spännande att höra vad hon säger! Efter en snabb koll på Fejjan så kan man konstatera att; de flesta fortfarande har sommardäck på bilen och de flesta verkar förvånade över snön! Som vanligt alltså.. I år HAR vi  faktiskt hunnit byta till vinterdäck, och gården är städad och klar för vinter. Kikade ut och konstaterade att bara traktor och hästtransport inte hamnat under tak, men det är i alla fall ingen katastrof än. Otoligt förutseende i alla fall. Men i fjol kom snön för att stanna typ 3 oktober? Känner fortfarande hur jobbig förra vintern var så jag kan inte riktigt känna den där glädjen över första snön som jag brukar. Runt en decimeter snö har vi nog fått i natt.

Idag håller vi tummar för att alla i familen får vara friska. Svante är lite hostig, och snorig men som sagt pigg i alla fall än så länge. Börjar vara trött på sjukstugan. Oliva hoppas jag har fått göra bort allt, både förkylning och magjuka på samma vecka. Jag har inte träffat någon annan än barnen och korta stunder Johan på hela veckan så jag börjar känna mig smått isolerad.

Etiketter: , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers