.lurad

10/15/2010 05:44:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Var in på den andra livsmedelsbutiken i samhället, den som vi aldrig handlar på. Hämtade ut ett paket, och passade på att köpa några småsaker. Summa 76 kronor. Innan jag gick in kollade jag att jag ens hade några pengar på mitt betalkort, vilket jag hade. Hela 119 kronor. Orkade inte flytta pengar eftersom jag skulle ha så lite. När jag ska betala så säger kortautomaten "köp avbrutet" när jag tar kortet. Killen i kassan trodde jag varit för snabb att dra ut kortet så jag får börja om. Nästa gång jag drar kortet så säger automaten " köp medges ej". Jaha, det var ju konstigt? Jag hade ju pengar nyss... Så det var bara att flytta pengar lite snabbt, betala och gå ut. Men jag fick inte ihop det där. Så jag kollade på min bank när jag kom hem, och självklart är köpet dragit två gånger. Det första hade gått igenom.. Åh så drygt. 100 % påslag. Tur man är medlem i det kooperativet, hoppas lite pengar går tillbaka till medlemmarna... Kollar man inte så skulle man ju aldrig märka en sån sak.

Ja, jag måste ju gå tillbaka. Men inte idag.

- Later! (mobilbloggat)

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers