.tankar

10/30/2010 12:11:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Jag ägnar mycket tid åt att grubbla på vad som inte står rätt till med Svanten. Det är så konstigt alltihop, följer inga mallar, känner mig maktlös när jag inte kan eller får göra någonting. Men detektiv får jag vara i alla fall.



Alldeles prickig är han. Det ser ut ungefär som Röda hund, men det är det inte förstås.

VAD är det som gör att han blir alldeles prickig SAMTIDIGT som magen är kaputt, allt går rakt igenom och det luktar väldigt fränt, syrligt så ögonen tåras... Som dessutom ger nässelutslag som blossar upp på en timme eller så och börjar blöda? Ibland, och till synes helt oprovocerat fast det är det ju säkert inte. Bara det att vi inte ser...


- Later! (mobilbloggat)

Etiketter: ,

5 hälsningar:

Comment by Birgitta on 30 oktober 2010 kl. 09:37

Jag lider med Svante det måste vara besvärligt med klådan och det måste väl svida i rumpan.

Comment by M on 30 oktober 2010 kl. 11:01

Prickarna ser ut som dom Anton har... och han har ingen diagnos än. Vi har bara fått olika kortisonsalvor och mjukgörande krämer. nu vet jag ju inget om din sons sjukdomshistoria. Är han testad för gluten? Vad har ni för tvätt och sköljmedel?

Comment by Hanna on 30 oktober 2010 kl. 11:53

Han har egentligen ingen sjukdomshistoria som är speciellt lång. Sedan två månader ungefär så ha magen varit helt kaputt och han får blöjeksem som blossar upp då och då som nässelutslag med stora rosor som börjar blöda inom bara en timme eller så, för att sedan försvinna igen till nästa dag. Pluss klåda på ben och rygg, han river sig. Han blir prickig i ansiktet, mest kring munnen. Prickarna på kroppen har tillkommit bara under senaste veckan, började också i blöjområdet och vandrade upp på mage/rygg och nu även armar. Sedan tidigaare är han mjölkproteinallergiker, han får ont i magen, prickar i ansiktet och lättare eksem om han får i sig mjölk men det här är något helt annat. Det har han haft sedan 4 månaders ålder och mått perfekt på en mjölkfri kost.
Smörjer också med kortison och mjukgörande, men än så länge gör det varken från eller till. Har bara använt parfymfritt tvättmedel och inget sköljmedel till alldeles nyligen så alla symtom utom möjligen prickarna började innan - så vi får väl se om prickarna försvinner när jag tar bort sköljmedlet men jag tror inte det beror på det. Vi har inte fått testa honom för gluten än, väntar på remissen till stan.. Det är väl det som tyvärr känns mest troligt just nu? Kanske?

Comment by M on 30 oktober 2010 kl. 14:21

Gluten var ju det första som slog mig oxå. Bra ändå att han växer som han ska...Anton har ju stoppat lite.,.dippat ordentligt från sin egen kurva

Comment by Hanna on 30 oktober 2010 kl. 20:20

Ok, ja men det är ju lite skönt att få någon bekräftelse på sina tankar att det kan vara det ändå.. Ja det är bra att han växer, på längden är det verkligen inga problem, viktkurvan har dippat lite men håller sig inom vad som är godkänt än så länge så jag hoppas han inte fortsätter den trenden. Anton har gluten alltså?

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers