.promenix

10/08/2010 03:39:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Ja, vi drog ju ut på en liten promenad idag. Först var vädret soligt, varmt och härligt. Jag hade alldeles för mycket kläder, men kunde inte ta av jackan till kortärmat heller. Sen gick solen i moln och det började blåsa lite. Då var det skönt att ha jackan. Men då kom den långa jäkla backen uppför en grusväg så då höll jag på att rinna bort. Sen klarnade det upp igen, men solen var inte lika het så med öppen jacka blev det rätt schysst ändå. Svårt att klä sig bra. Kanske är det enklare om man inte är ute och går i tre timmar så vädret hinner ändra sig så mycket?

Började känna mig rätt stum i ryggslutet efter två timmar men då hade jag ju en timme hem så det var bara att traska på. Tack och lov hade då två barn krympt till ett barn så vagnen var 15 kilo lättare och det är stor skillnad ska jag säga! Morfarn kom och kidnappade Olivia efter vägen, hon fick följa med och köra fisk (som ska planteras ut någonstans) och blev ju helnöjd förstås. Hade han inte kommit så hade nog inte promenaden blivit lika lång. Sen han som skulle sova i vagnen då. Ja han sov väl drygt halva den sista timmen ungefär. Somnade på Heden och vaknade i Norsjövallen. Undrar hur han ska orka med idolkvällen? Vi får väl se om dagens lilla promenad var en för hård prövning för mitt bäcken eller inte.

Bella är jättehalt på ena bak. På en femgradig skala skulle jag ge henne 3-4 nu ungefär, lite värre innan promenaden. Hon haltar alltså rejält i skritt. Kollade henne förstås direkt, men hon ser jättefin ut i benet, inga synliga brott eller senskador så jag känner mig ändå rätt lugn. Har inte kunnat kolla hoven ännu, hon kickar ifrån med just den bakhoven (alltid, utan att mena något illa) så jag skulle behöva någon som håller i henne så att man kan se något utan att få en hov i skallen eller så. Vad jag har sett är dock en spricka i hoven som jag vill kolla, annars kan hon ju ha fått en stengalla, eller en hovböld och det kan ju göra rackarns ont men är oftast inte så farligt. Eller så har hon fått en smäll på en muskel, eller sträckt sig och i så fall så borde det börja se llite bättre ut så småningom – ja faktum är ju att jag redan tycker hon ser lite mjukare ut? J kommer väl hem nångång så får vi kolla ordentligt, det är i alla fall inget att rusa till veterinären för en fredageftermiddag. Skit också.

Etiketter: , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers