.fredag

10/15/2010 10:20:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Godmorgon! Alla friska och krya. Hälsade på mormor och morfar en snabbis igår kväll och mina barn som inte heller sett folk på hela veckan var något uppe i varv och körde varsin show! Idag är jag jättetrött… Sover 3-4 timmar mindre per natt än jag brukar sen några dygn och nu börjar det kännas. Får ju aldrig vila på dagarna heller när Olivia är hemma men idag ska jag verkligen göra ett försök. För övrigt är det en rätt härlig vinterdag, snön ligger och är inte blöt längre för vi håller några minusgrader. Hästarna har bytt hage och Bella slipper sitt hovbandage nu när hon har nysnö att gå på. Ser väldigt bra ut också där bölden var, hoppas hon slipper “systerbölder” eller en ny böld men det återstår att se ännu. Det har varit nyttigt för henne i alla fall, hon har fått träna på att hålla upp bakhovarna, och stå stilla samtidigt, och så har hon stått inne själv när vi grejat med henne och det går hur bra som helst. Nu blir det förhoppningsvis lite lättare för mig att hinna rida också, då jag inte behöver ta in tre hästar utan bara kan ta in Pion (eftersom jag rider i hagen där de gått). Nu har jag inte ridit på 1½ vecka, svårt att hinna då jag har båda barnen hemma och Johan borta hela tiden. Bella tar lite mindre tid i anspråk, så henne hinnar jag bättre med. Men idag eller imorgon blir det ingen ridning, sen får jag nog bestämma mig för hur jag ska göra, om jag ska låta henne vila någon vecka till eller göra ett försök. Johan jobbar i Jokkmokksliden sista veckan nästa vecka… tror jag. Samtidigt vet jag  ju inte hur länge till jag kan rida, än så länge går det bra men man vet aldrig. När jag väntade Olivia kunde jag ju rida nästan hela tiden, men mot slutet red jag ju mest barbacka och till 90% i skritt. Med Svante slutade jag tidigare, men då var ju Bella på gång också så det var lika mycket för Pions välmående som för mitt.

Nog funderat. Nu ska barnen badas.

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers