.måndag

10/11/2010 10:47:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Så var det måndag igen. bara ett par veckors jobb kvar nu för Johan med att ställa upp vindkraftverken. Så kommer jag nog att skriva varje måndag för det tar aldrig slut. Han skulle ha varit klar redan. Igår hade han riktig måndagsångest – det brukar han aldrig ha! Han brukar nog snarare längta till jobbet efter helgerna, haha…

Dålig natt. Hade svårt att somna igår. Låg och tänkte på Tilly som blivit överkörd. Det är ju skönt att veta vad som hänt och att det gick fort så hon slapp lida, men det är ändå inte roligt… Tycker så synd om Olivia, Tilly var ju verkligen hennes katt. Hon älskade att ligga och mysa med henne, Tilly åkte runt i dockvagnen eller hängde snällt över Olivias axel – hon var så nöjd bara hon fick vara med. Berättade vad som hänt för Olivia i morse och hon blev ju ledsen såklart. Hon vill ha sin Tilly hemma. Nu vill hon ha en ny Tilly, men hur hittar man det? De växer inte på träd minsann. Jäkla katt som ska vara ute och springa på vägen. Johan höll ju på att köra på henne i förrgår, så jag kan inte påstå att det kom som en chock, hon hade fått dåliga vanor och tappat respekten för trafiken. Skrållan är ju ute mycket mer men henne ser man aldrig vid vägen. Är hon där så ligger hon och trycker i ett dike så ingen ser henne.

På det, så började Olivia hosta i natt, så hon har legat bredvid mig och hostat, hostat, hostat. Stackars liten. Jag har inte sovit, och inte Olivia heller. Hon kändes lite varm i morse också, febertermometern funkar inte men jag gissar att hon har lite feber. Så hemma idag alltså. Och imorgon antar jag. Nu sitter båda två och ser Pettson och Findus. Ska beställa tid för Svante så vi får göra en allergiutredning. Blir så trött på att gissa vade det är han inte tål för något är det ju. Just nu är vi inne på ägg, för det åt han i lördags och på söndag fick han eksem och så gav magen upp igen. Vet inte vad annars han har ätit som han inte brukar äta? Såg bättre ut med eksemen i morse, inte lika ilsket så nu får ju bara magen blir bra igen också.

Planer idag – inga. Byta hovomslag på Bella men det blir ikväll för Johan måste hålla henne.

Etiketter: , , ,

2 hälsningar:

Comment by maria on 11 oktober 2010 kl. 11:09

nej men vad SER jag??? Har Tilly blivit överkörd? Åh herregud, jag beklagar förlusten! Stackars Olivia!! =( Fy fan för att förlora en kär familjemedlem *snyft* /maria

Comment by ~Hanna~ on 11 oktober 2010 kl. 16:56

Usch vad tråkigt, men finns det en önskan om en ny kattunge vet jag snart leveransklara små sötnosar som söker nya hem...

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers