I don't like

5/08/2008 11:49:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

KEDJEBREV. Det är väldigt sällan jag vidarebefordrar kedjebrev, gör jag det så är det när det stöder ett viktigt "cause". Kedjebrev som jag ALDRIG skickar vidare är de som anger att man måste skicka till ett visst antal personer får att få något (lycka glädje, vinst etc.) och om man inte skicka vidare så händer något mindre kul, eller som ibland, direkt vidrigt

ex:

"Kelly Sesey hade en önskan vad gällde hennes pojkvän, David Marsen, sedan 3 år tillbaka - att han skulle fria. En gång när de lunchade tillsammans friade han, - hon sa ja.

20 minuter senare gick hon till jobbet för ett möte. När hon kom fram såg hon att hon fått mail. Hon läste som vanligt mailen från sina vänner, men där fanns ett som hon aldrig tidigare fått... Det var det här mailet. 
Hon tog bort det utan att läsa igenom det. Väldigt dumt gjort!!! Senare samma kväll fick hon ett telefonsamtal från polisen angående David, han hade dött i en bilolycka.

Ta Kattie Robbenson. Hon fick det här mailet och skickade vidare det, men hon kände inte till så värst många e-mailadresser. 
Tre dagar senare gick hon på maskerad. På vägen hem dog hon i en bilolycka, då chauffören var berusad.

Richard S. Willis skickade det här mailet inom loppet av 45 min. Inte hela 4 timmar senare var han på väg till en jobbintervju för ett seriöst företag. På vägen dit stötte han ihop med Cynthia Bell, hans hemliga kärlek sedan 5 år tillbaka. Cynthia berättade att hon älskat  
honom i 2 år. Tre dagar senare gifte de sig. Nu har de 3 barn och är lyckliga.
"

Texten ovan är tagen ur ett kedjebrev jag fått några gånger. Jag tycker det är otroligt läskigt och kan inte förstå hur den tänkte, som en gång skrev detta? Jag förstår också att det finns de som skickar vidare - men här tar det i alla fall stopp, det kan låta hårt men jag uppskattar inte sådana brev själv och vill inte skicka det till mina vänner.

Däremot så uppskattar jag roliga mail, tips och andra fyndigheter som är det som allra oftast kommer i inboxen!

Etiketter:

1 hälsningar:

Anonym on 9 maj 2008 kl. 10:11

Hoppas du har haft en trevlig dag! :)

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers