En mygga, eller ett mygg?

5/01/2008 09:52:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /


Är jag på hugget med bloggandet idag, eller? Kanske beror det på att jag varit så slö att jag känner att jag måste ta igen lite. Eller så känner jag bara att jag måste dela med mig av viktig information. Jo, så är det nog. Jag kom nämligen precis in från stallet och kan meddela ett riktigt vårtecken. Det ÄR verkligen ett stort vårtecken här där snön fortfarande ligger - bitvis meterhög, bitvis millimeterhög - och det är inte blommor eller fågelsång... Ute i hagen hos hästarna träffade jag nämligen på två stora, målinriktade och ilskna MYGG! På tal om mygg..Är grymt sugen på surströmming förresten. Tror det blir det någon dag i helgen. Flugorna kom ju förra veckan så man måste ju hälsa dom välkommen...


Vad säger man förresten, en mygga eller ett mygg?

Etiketter:

1 hälsningar:

Anonym on 3 maj 2008 kl. 17:36

en mygga eller ett mygg. Det beror väl lite på. för många inkl mig så kopplar jag en mygga till en liten mikrofon och ett mygg till en blodtörstig flygande avkomma till själva satan själv!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers