Buzz

5/13/2008 01:24:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Vet inte hur jag ska buzza min Wippiesrouter, men jag kan ju tipsa er som har ADSL. Vi fick en Wippies Homebox gratis. Den har vi bytt ut mot vårt vanliga ADSL-moden och kan nu surfa såväl fast som trådlöst. Tror man kan ha upp till 4 trådfasta datorer och tre trådlösa samtidigt, samt att det finns två USB-portar som man säkert kan koppla till en extern hårddisk att dela på etc...Xboxet kan man säkert koppla in också. Sen tillkommer det visst fler tjänster framöver. När man har Wippiesboxen så låter man andra Wippiesanvändare surfa gratis på "din" lina, gratislinjen är dock begränsad så skulle någon låna nätverket av dig så kommer det inte att märkas. Vad mer kan man säga? Trodde jag skulle fixa att installera boxen själv men det gjorde jag inte. Det var dock inte svårt - bara inte så enkelt som på medföljande papper - men inte alls svårt. Jag gjorde det alldeles för komplicerat. Behövde bara skriva in min IP-adress i setupen så var det kirrat. Det borde väl de flesta klara av tycker jag, bara man informerar om att det ska göras...för oss som inte får en automatisk IP tilldelad av ADSL-leverantören alltså. Sen stötte syrran till modemet med dammsugaren och då blev det trådlösa nätverket svajjigt, så då fick jag installera om boxen (så nu kan jag det). I övrigt har det fungerat super! Så jag är jättenöjd. Vill du testa wippiesroutern, hör av dig så får du mer info!

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers