Bra dag

5/15/2008 03:41:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

20080514281Igår hade vi en toppendag i Umeå. Vi började med att spendera viss tid i en korridor på lasarettet där Olivia fick spexa lite. Hon flirtade med tanterna och farbröderna som satt där, och när någon passerade i korridoern så sa hon "hej" när personen passerat med några meter.. Hihi så gulligt. 20080514285 Lunch blev det på Eastern Palace, inte ovanligt... Kände att Olivia förmodligen helt och hållet är uppbyggd av Kinamat och mozzarellapizza eftersom det var ungefär det enda jag fick i mig då! Kul att vara tillbaka iaf, kände oss som stammisar då vi 20080514293 satt bredvid samma killar som sist. Sedan drog vi iväg en sväng på Barnens Hus, köpte en cykelstol och en cykelhjälm till lilltjejen så nu kan vi göra byn osäker haha. Hittade även lite presenter till småbebisar, och tittade även på en del annat som kan behövas i framtiden. Det fick räcka så med shopping för denna dag så vi drog vidare. Några meter, vi stannade nämligen på Mariedal, där mina kusiner Linn och Camilla var på tillfälligt besök hos pappa Ronny. Vi fikade (kaffe för somliga, bullar för andra), fick träffa alla kusinbarnen och framförallt nyaste tillskottet Ville! En urgullig palt med massor av -ellahår och då menar jag MASSOR. Ni får dock inte se en bild på honom, jag har nämligen inte frågat om lov och jag tycker det hör till god bloggsed att inte publicera bilder på någon som inte gett sitt medgivande (det är ju faktiskt inte ens tillåtet). Olivia lekte med tremänningen Ella som blir två år i sommar, hon stod och stampade och drog i Olivia och sa "Kom" och "Hit" och förökte på alla sätt tala om för gumman att hon ville att hon skulle följa med. Men hur tusan pratar man med en sån såg hon ut att tänka.. Så gulligt!  Olivia drack också sin allra första MER, första gången hon drack annat än vatten (ja i alla fall i någon större mängd) och det tog inte många sekunder innan hon lärt sig sugröret hihi.. Innan vi åkte hem åkte vi upp på universitetet och träffade lillasyster Jos som satt och pluggade, där blev det middag i den nybyggda cafeterian och sen åkte vi hemöver.. En alldeles lagom dag!

Etiketter:

1 hälsningar:

Anonym on 15 maj 2008 kl. 15:51

Det lät som en alldeles fantastisk dag! Jag har inga som helst problem att tro att lillan charmade alla hon mötte.... Hon är ju bara för söt!!! Pussa hon från oss! Jag har, som jag såg att du också har gjort, suttit frenetiskt slitande med en B(bara)-uppsats... Urk, tungt när man är helt osugen... Men, nu har jag i alla fall kommit en bra bit på vägen! Så snart, har jag klarat av en helt termin med 200% studier! Lite stolt är jag.... ;) Ha de bäst!Kramelikram! // M

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers