Hästrapporten

5/10/2008 10:40:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Usch vad jag är dålig på att ta bilder. Imorgon ska jag ta med kameran ut, gör jag inte det (och visar resultatet här) får ni skälla på mig.

LEO

När skrev jag senast? Igår provade jag ju ridbanan och den kändes torr nog att använda, så jag tömkörde Leo som nu ska få börja gå ännu lite mera är det tänkt. Nu är han ju så fin i sitt hull men behöver bygga muskler så vi får passsa på då det är sommar och fina träningsmöjligheter. Igår så fick han trava lite bommar och det gick jättefint, han rättade sig väldigt bra trots att vi gjort det så lite och inte på hela vintern. Idag har Lissan ridit, skrittat en sväng bara - inga problem som vanligt. Vi fortsätter redan imorgon med en längre tur.

PION

Vad ska man skriva. Hon är pigg och glad, rund men inte tjock. Fölet bökar på och verkar då må bra. Juvret alltjämt fyllt. Inga bekymmer med ryggen, kan tycka att benen är lite tjockare än vanligt, med betono på lite. Upplever också att ryggen börjar svanka mer och att magen börjar vara tung även om hon bär upp den mer än väl. Nu har vi installerat kameran i stallet och så småningom kommer Pion att få gå in nattetid. Förhoppningsvis har vi sinnesnärvaro nog att spela in fölningen när det är dags. Nästa projekt blir att fixa halm, samt att köpa in diverse nödvändigheter som är bra att ha hemma inför den stora dagen. Känns bra att vara förberedd även om man vet att det naturliga är att fölen föds ute utan hjälp...

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers