Tjejkväll och karamellkok!

12/09/2007 10:33:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Igår hade vi tjejkväll. Jag drack mitt första vinglas på lääänge! Oj vad full jag blev... Not. Inte på två glas heller och mer blev det inte... Men vi hade trevligt och idag är man mjuk som en bebis i hyn. Undertecknad (a.k.a Miss H) kokade nämligen ihop lite eget...

Tjejkväll...

Scrubben:

Lika delar

  • Avokado
  • Flingsalt
  • Vetekli

Svider som s**** men lent och mjukt blir det..

Ansiktsmasken:

Lika delar

  • Honung
  • Äggvita
  • Citron

Får sitta tills den stelnar, fint som snus blir det.

Mest spännande var nog den lip plumper jag hade med! Vi smörjde och sprang runt med putande läppar och jämförde resultaten...och visst blev dom lite större! En stund... Vi skvallrade lite, fixade naglar, fnissade, sjöng karaoke och såg film (i bakgrunden - Coyote Ugly). En ny Miss initierades! Miss F

 

Idag så blir det karamellkokning! Det är alltså nu vi ska ta 6-8 kilo socker och omvandla det till godis genom att tillsätta en droppe ättika och en droppe smak. Nyttigt..hehe. Men det hör till att koka, bränna fingrarna, dra och hacka så man får städa gods i dagar...

Etiketter: ,

2 hälsningar:

Comment by joanna on 11 december 2007 kl. 10:01

Karameller , Spännande . Man kan inte få receptet ? =) / Joanna

Comment by Hanna on 11 december 2007 kl. 11:04

Det kan jag ordna om du vill! Kan det inte utantill trots att vi kokade tio kilo (att dela på fyra familjer)... Men jag skulle rekommendera en kurs i kokningens konst, det är nämligen lite knepigt! Skulle aldrig våga mig på det utan översikt av min kära mor :)

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers