Hm?

12/06/2007 12:57:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Jag satt och fixade min länklista här på nya bloggen. Alltså länkarna till bloggarna jag läser! Vet du vad jag upptäckte! Det är BARA tjejbloggar! But why? Var är alla bra "killbloggar" - vet du någon bra? Att vara Alex Schulman följde jag (såklart) från första början. Den var super, i alla fall från början. Har varit in på Magnus Ugglas blogg då och då. Men inte riktigt fastnat... Hm..undrar om Betnér har en blogg? DEN hade jag velat följa...

 

Bloggarna jag läser i stort sett dagligen är i alla fall:

Lokala favoriter är Tigerlilja och Partyplupp. Marias pojke Anton är en månad yngre än Olivia ungefär (visst?) och Beas Kevin är ju exakt lika gammal som Olivia, beräknade till samma dag och födda på samma dag (fem dagare senare än BF)! Lite coolt faktiskt! Kul att hänga med i andra mammors vardag, särskilt när man är isolerad här ute i skogen...hehe.

Alexandra är en modebloggare som jag följer med stor intresse. Dels har hon GRYMT bra smak och mycket goda tips, sen har även hon en liten bebis - och jag kan inte hjälpa det! Tycker det är så mysigt att följa andra mammors vardag...Så lika och så olika liv vi lever ändå. Hon är min guru i alla fall! Har dessutom en julkalender på Stylistonline.se, företaget hon nystartat (när hon ändå ska vara mammaledig..)

Pauline är en rätt så ny bekantskap och en klar favorit. Hon skriver korta, träffande inlägg om hur det är att vara 30+, singel och så... Som en tjejroman i bloggform skulle jag vilja säga. Tänk Bridget! Mycket bra!

Katrin har jag följt från första början. Det var snäppet roligare när hon kunde svara tillbaka på sin mans, Alex, blogginlägg där han kunde gå rätt hårt åt henne. Men hon klarar sig bra på egen hande. Det måstebero på att hon inte riktigt har de normala gränder som vi andra har. Hon skriver precis vad hon tänker och hymmlar inte med det. Det blir lite kiss och bajshumor och dåligt ibland, men...

Helena har jag följt lääänge. Tyckte kanske det var snäppet bättre från början. Nu bloggar hon under samma tak som Weronica, har en speciell dagbok vid sidan av bloggen (varför?) och, ja, det är bra men inte som förr. Mycket goda och smarriga tips om livet, mat, shopping...ja det mesta. Och nu har hon en finfin julkalender - missa inte den!

Emilia bor låångt uppe vid svensk-finska gränsen. Vi träffades i Härnösand där jag hämtade Lucky (hennes häst). Fina, fina Lucky. Jag kan fortfarande inte se honom som ridskolehäst. Han är alldeles för känslig, men otroligt väluppfostrad så han är en dröm att hålla på med. Jag drömmer fortfarande om att kunna köpa tillbaka honom från Härnösands Ridklubb där han står nu. Nåväl, jag följer Emilias blogg och NÄR SOM HELST så får hon en liten bebis! Spännande...

P1010022

Etiketter: ,

2 hälsningar:

Anonym on 6 december 2007 kl. 21:53

Klart Betnér har en blogg. Ja, eller i alla fall en dagbok

Comment by Hanna on 7 december 2007 kl. 13:43

Ja! Jag har ju redan konstaretat det - se ovanstående inlägg ;) 2 bloggar till och med!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers