Dag 1 avklarad - tjuvstart

12/27/2007 11:22:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Kände att det var dags för en liten avgiftning nu så här efter allt julgodis. Man kan ju bli riktigt sjukt sockerberoende och det känns aldrig bra, man blir så trött, humöret svänger och man känner sig allmänt jäst och dåsig. Inte kul. Så idag var det då dags! Har nog knappast ätit någon kolhydrat idag och det känns riktigt bra. Under dagen var det absolut inga problem, men det är det aldrig..Men som vanligt framåt kvällen efter middagen så sög det till rejält... Har knaprat nötter hela kvällen! På det hela så har det gått riktigt bra, vi får välan se hur jobbig morgondagen blir!

"Ska du bli en sån där Gay nu" frågade Johan. GI alltså... Ja tanken var ju att köra lite avgiftning för att bli av med socerberoendet och sedan hålla sig till GI-vänlig kost. Jag är dock inte typen som orkar hålla på och räkna kolhydrater och olika GI-värden, utan jag vill hitta ett bra och sunt sätt att leva med, kalla det vad du vill. GI känns som rätt väg att gå med tanke på Diabetesrisken som finns i min familj - både typ 1 & 2. Sen vet jag ju hur bra jag mådde förut när jag knappt åt något godis alls. Dit vill jag hitta igen! Tänk om jag kunde få min lilla godisgris Johan med mig!

En tjuvstart är det ju helt klart - men jag lovar att hänga med som planerat om några veckor då jag & Olivias gudmor (skriver jag fadder så kan det ju bli fel eftersom hon har två..) tänkte peppa varandra lite för att komma igång. Kände bara att NU måste jag göra något och då är det bara att haka på då man är motiverad!

Ska öka träningsdosen också - eller snarare försöka jämna ut det lite eftersom det blir alldeles tillräckligt vissa veckor, och alldeles för lite träning vissa...

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers