Spännande morgondag!

12/11/2007 10:45:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

I morgon ska vi på BVC igen och det är alltid lika spännande! Nu var det ju bra länge sen och jag har ingen aning om hur lång och tung hon är nu, lilla? Sist var det 7200g/62,5cm... Följer hon samma kurva som sist så närmar vi oss 8500g/64cm. Men, jag TROR att hon väger lite mindre och är lite längre... Så jag slår till med 8190g/64,5cm så får vi se hur fel jag har! Har ju haft fel förr, men det ser ut som om att hon har sträckt på sig mer denna gång.

Jag tror vi ska hinna på badet en stund först! Det är ju så roligt! Men det blir lite bråttom så jag får se hur vi gör... att jag inte tänkte på det när jag bokade tiden...gillar inte att missa våra bad. Nu är jag dessutom extra inspirerad, har läst Babysimboken hela veckan och det är verkligen s u p e r b r a! Tack för boktipset Anneli!

Kvällen kommer vi att tillägna pepparkaksbak hemma hos A & H, så i veckan är vi RIKTIGT sociala!

Ikväll bjöd vi nämligen in oss hos D & H på fika, gott som vanligt! Hon är duktig... Det var i allafall jättetrevligt om än det blev lite skiftbyte pga tomtande och hästen med stort H (J). Tack, tack! Å ni är ju såklart välkomna (i helgen eller whenever) fast vi hann före, haha! Måste säga att min namne bjöd på lite julstämning. Skön musik, tända ljus och riktigt juligt blev det.

Vi gjorde även ett tappert försök att bjuda in grannarna på lite mat, men har ännu inte hittat en tid som passar såväl dom som oss - samma dag. Det är ju liksom en förutsättning. Nåväl, det ska nog lösa sig! Längtar efter att få se lilleplutt!

Nu ska jag ut och se hur det går för "rörmokarn" Johan som i denna stund byter cirkulationspump i pannrummet. Det började ju inte så bra med ett hål i väggen...

PC110140

PC110141

PC110142 

Så kan det gå! Ett gott skratt blev det. Ja, jag blir inte stressad över ett hål i pannrumsväggen. Nej, dags att ge lite stöd. Ja, hästarna börjar nog vänta på kvällsmaten också, så det blir en vända ut i stallet också.

Etiketter: ,

2 hälsningar:

Anonym on 12 december 2007 kl. 03:09

Är det jägern som spökat nu igen :P

Comment by Hanna on 12 december 2007 kl. 12:51

Vem vet?

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers