God morgon?

12/06/2007 12:15:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Eller snarare God Förmiddag. Men jag har inte kunnat sitta här förrän nu... Sen vet jag inte om det har varit någon god morgon heller. Det har i alla fall inte varit någon god natt!

Igår var lilla O jättepigg och supergo och glad hela dagen. Till och med framåt läggdags då hon brukar börja vara lite kinkig. Det var bara massa bus! Däremot så började näsan rinna där på kvällen men det slutade lika snabbt som det kom så jag tänkte inte mer på det. Då var vi hos mormor och morfar och hon somnade såklart i bilen på väg hem. Väl hemma gav jag henne flaskan som vanligt och la i säng henne. Hon somnade inte direkt utan låg och sparkade av sig täcket och gnydde endel men det brukar höra till. I några minuter i alla fall, sen brukar hon slockna. Efter att ha dragit ner henne och bäddat om henne ett antal gånger så somnade hon till slut, runt tio. Men vi hörde av henne med jämna mellanrum..hon låg och gnydde fast hon sov.

Vid midnatt så vaknade hon precis då jag höll på att somna. Johan var in till henne och sa godnatt igen och hon somnade om...för att vakna...och vakna...och vakna... efter att ha nattat henne X antal gånger så tog jag upp henne vid tre. Jag kände att hon var varm och kollade tempen, 37,7 - inte farligt men hon är en lågtempare så visst var det mer än normalt. Vi la oss i min säng och hon fick ligga och snutta. Men det hjälpte inte. Hon var alltjämt olycklig och kunde inte sova. Näsan började låta lite snorkig så hon fick näsdroppar och en alvedon och till sist somnade hon vid halv femtiden, jag en halvtimme senare då jag vant mig vida att hon låg och gnydde hela tiden fast hon sov. Klockan sex ringde väckarn så då vaknade vi allihop såklart men jag och lillan kunde somna om rätt fort och sova till nio. SÅ man är lagom mör idag - men nu har man ju fått så många bra nätter så det finns lite reserver att ta av!

I morse hade hon ingen feber och verkade piggare. Vi var ut i stallet i fem minuter, gumman i vagnen, medan jag släppte ut hästarna (som var så blöta igår kväll så dom fick komma in och torka upp lite..) och då blev hon genast lite varmare, ingen feber men hon är inte riktigt kry. Snoret rinner och hon är så blank i ögonen. Riktigt nöjd är hon inte men hon leker och bjuder på leenden så det är ingen större fara... Nu sover hon men hon ligger och gnyr, och vaknar till ibland. Tänk om man kunde hjälpa! Hoppas det blir bara bättre nu, tycker så synd om liten... sen vill vi ju inte missa morgondagens föräldraträff...

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers