Miljöträning

12/17/2007 03:36:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Idag har det blivit en hel del häst. Man får ju passa på då Johan är hemma och jag kan ägna mig åt hästarna helt och hållet utan avbrott. Det är bra, framförallt för koncentrationen som kanske inte är på topp alltid då såväl häst som ryttare lyssnar efter vagnen under arbetet...

Pion jobbade väldigt fint idag och känns redan så mycket starkare i sin galopp efter höstens "uppehåll pga dåligt underlag". Vi värmde upp med stora serpentiner, lite sidvärtsrörelser och tempoväxlingar. Hon kändes väldigt fin, mjuk och framförallt väldigt bra bjudning. Dagens övning blev "enkla byten". Galopp från B/E - 10, 15 m volt på kortsidan, skritt vid E/B - förvänd galopp efter fyrkatspåret till B/E - skritt - rättvändgalopp...osv. Gick jättebra. Jag vet ju inte hur hon är jobbad med sina byten, men jag antar att eftersom hon är hopptränad så har hon lärt sig göra okomplicerade byten på vikthjälper då man byter varv. Jag vill gärna få till raka byten på rakt spår...dressyrskadad som man är!

Leo fick som vanligt en varierad stund... I stallet så klänger jag på honom och han är ju hur cool som helst även om det märks att han funderar vad tusan jag håller på med. Vi gick ut, tog en sväng runt Boman´s lasbilsparkering och kollade alla saker... En hel del miljöträning med andra ord! Hemåt så träffade vi på två bussar. Dom gillar han inte mycket men det gick bra, bara han får vända sig så han ser dom. Mycket bra med förståndiga chaufförer också. Vi hann även med en sväng på linan på banan, fortsatte med hängande stigbyglar, jag hänger i dom också och studsar lite... Och ja, galoppfattningar blev det också. Mycket fin galopp har han, lillhäste. Bra vinklar i bakbenen, lätt och bärig. Mycket trevligt.

Nu står hästarna inne och torkar... får se om hovis kommer ikväll eller imorgon!

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers