.tuesday

3/09/2010 08:55:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Nu har jag varit ute och ridit i den dalande snön. Okey, det har ju inte bara snöat en gång den här vintern precis. Men idag känns snön så där vårig som den brukar göra i fjällen? Total fjällkänsla idag alltså.

På tal om ridningen så gjorde jag ett tappert försök även mitt på dan. Men jag fick släppa ut hästarna igen så snart jag tagit in dem. Sonen behagade nämligen inte sova. Han har varit lite off hela dagen och vi har mest fått bära på honom. Han har varken ätit lunch eller middag och då måste det ju bara vara något som inte känns bra för den gossen kan äta. Nu fick jag i alla fall mitt ridpass och vilken tur att jag fick vänta! Nu fick jag ju nämligen rida på en alldeles nyskottad ridbana istället för att plumsa i djupsnön. Vilken lyx.  Men själva passet gick så där. Fick inte igenom vänstergaloppen alls, stötigt och taktlöst och fel bara. Det mesta grundade sig på alla monster som lurade i mörkret utanför banan. Sällan jag får ge mig alltså, men fick i alla fall avsluta med ett fint travprogram. Åsså har jag ju så fina ridstövlar!

 

Later

Etiketter: , ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers