.thursday

3/18/2010 10:09:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Man borde inte blogga när man är sjuk. Det blir bara mer tråkigt och gnatigt än vanligt. Men vädre känns inte så intressant plötsligt haha. Det skulle räcka att skriva att “vi är sjuka”, så kommer jag ju ihåg det sen när vi tittar tillbaka. Inte behöver jag komma ihåg hur sjuka vi var, hur länge och hur vi kände oss. Men om den här bloggen är nånting mer än min dagbok, så är den ju en ventil. Skriver jag här och gnäller och klagar så behöver jag ju inte göra det sen då Johan kommer hem till exempel.

Olivia är hemma idag. Feberfri vågar jag påstå, och verkar pigg men alldeles för hostig såklart. Svante är fortfarande lite varm, lite besvärad i öronen så han får sina droppar och hostar som en hel karl! Men har åter igen sovit hela natten utan mat, och utan att vakna tror jag (han vaknade till ett par gånger i går kväll så jag var övertygad om att det skulle bli en vak-natt, men icket). Däremot så var han pigg kvart över sju i morse… Olivia med.

Idag är lätt tyngsta dagen för mig. Jag knaprar alvedon för att fungera, men orkar nästan inte hålla uppe ögonen. Det ska till en hel del innan jag blir så trött. Det brukar krävas en säng, en bok, mörker, tystnad och en lång insomningstid så kanske jag somnar. Jag har suttit här i soffan nu med båda barnen, Olivia har knuffat i mig “mamma, vakna” var femte minut… Svante har legat och varit nöjd ändå tack och lov. Han är lite spak också.

Jag hoppas det här blir sista dagen framför TV:n. Annars lär våra ögon vara fyrkantiga. Vi ser väl inte riktigt TV hela dan, inte just nu faktiskt, men mer än vanligt har det blivit. Olivia brukar få en timme på förmiddan när hon är hemma, och en stund på eftermiddagen då Svante sover och jag lagar mat.

Vi har precis fått i oss lite frukost. Fick övertyga mig själv, så det blev i form av mutor. Tänkte att det var dags att provsmaka marmeladen (smakade ju bara lite då den tillagades) och den är verkligen hur god som helst. Är inte så förtjust i choklad som smakar hallon, men hallon som smakar choklad är en hit!

 

Later

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers