.onsdagstankar

3/17/2010 11:28:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Tänker att det var bra att jag fick rida ett ordentligt pass idag. På fredag är det träning igen! För mig fick det gärna alltid vara varje vecka. Imorgon ska jag vila och försöka kurera mig. I stallet blev jag allergisk, det blir jag när jag är förkyld. Det är nytt sedan Svante. Förut fick jag bara astma när jag blev förkyld (det var ju nytt med Olivia). Törs jag skaffa fler barn…? Ute på ridbanan öppnade alla luftvägar upp sig, det var desto trevligare. Första gången på ett par dar som jag andades och fick syre till huvudet kändes det som.

Tänker att Olivia börjar bli frisk – i alla fall så känner hon sig frisk nog att vägra sova på dagen, och på kvällen… Hostan är kanske inte lika frekvent, men den är besvärlig när den väl slår till. Hon får stanna hemma imorgon också, så slipper de torka upp efter henne på dagis. Hon klarar inte riktigt att leka för mycket.

Tänker att Lillebror är som han varit, lätt feber men hostar mer och mer i och för sig, är dock glad de minutrar han är pigg och sen är det bara sova en stund som gäller.

Tänker att jag önskar att jag kunde hjälpa Johan. Han har sån ångest över skotern som sagt upp sig. Han köpte ju en NY skoter för att slippa ångest. Han köpte just den skotern, därför att det var sista året den tillverkades, den var driftsäker och eftertraktad och skulle inte sjunka i värde så snabbt – och nu när den är paj så finns naturligtvis inte ett enda exemplar att uppbringa. Jo en begagnad på marknaden idag (som definitivt inte sjunkit i värde)! Helt sjukt. Men skoterhandlaren vill försöka hitta en ny att byta ut den trasiga mot, annars blir det väl att häva köpet. Men då är vi ju utan skoter. Det jag skulle kunna hjälpa johan med, är att trolla fram mellanskillnaden till en annan skoter. Men det kan jag inte hur mycket jag än försöker. Jag tycks inte på något annat sätt kunna lindra hans ångest heller.

Tänker att imorgon måste jag tvätta och snagga Baloo lite, det har jag tänkt i flera…veckor nu. Har fimat små snuttar hela dagen. Ska se om något går att se? Ska ordna så mina Tweets syns här till höger på bloggen också.

 

Later

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers