.pageturner

3/03/2010 10:49:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Länge sedan jag recenserade någon bok. Vet inte varför, för jag är i ett stim och har läst mycket under en lång tid. Förra veckan lästa jag Andreas Romans bok mörkrädd. Den har fått lysande recensioner och beskrivs som en obehagligt otäck historia. Jag tyckte inte den var så otäck, snarare tragisk på nåt vis. Inte så bra som jag hade hoppats (hade stora förväntningar) men klart läsvärd och en riktig sidvändare. Andra kvällen jag läste, läste jag tills boken tog slut. Det är ingen lång bok alltså, bara ca 250 sidor, så den läser man snabbt. Skönt med sådana böcker ibland tycker jag. Nu håller jag på med en annan roman av Roman, Någon i din säng som är en fristående bok på ett liknande tema som mörkrädd. Känns också som en bok som man vill läsa klart nu genast, vad ska hända härnäst? Inte så läskig än så länge, men intressant och välskriven. Människans psyke är intressant. Hoppas jag inte har hela historien klar för mig långt innan den tar slut.

Alttext 

Klickbar bild: Natur & Kultur

Later.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers