.svar

3/23/2010 12:33:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Att göra en Alex Schulman”

Har Nils dött? Jag är faktiskt nyfiken, vad har hänt med hans annars så roliga och uppdaterade blogg? Är det skrivkramp eller tidsbrist? Försök pigga upp honom i vart fall, hans blogg är grym!                       
Nils, Nils, Nils… jag vet ett par stycken men ingen av dem umgås jag med tillräckligt mycket för att kunna svara på den frågan.

Vad är din favoritmat?                                                                                                             Just nu ligger Cesarsalladen väldigt bra till.

Favoritgodis (inte choklad)?

Filidutter.

Vilket av alla dina jobb är roligast?

Hmm.. Svårt att välja faktiskt. Städjobbet – inte såå kul. Köksjobbet – helt OK förutsatt att jag har något att jobba med. Mammajobbet – toppen men tufft när man inte kan sjukskriva sig. Hästjobbet – toppen men tyvärr för lågprioriterat för att det ska vara perfekt. '

Om du skulle förlora alla din pengar, hur skulle du reagera till situationen?

Va? Vilka pengar?

När kommer den vita klänningen ut på bubbleroom från din kollektion? Den fanns även i blå såg jag.
Den är perfekt s0m min studentklänning, så är tacksam för svar

Det var länge sedan jag ritade kläddesigner så jag har inget på gång någonstans.

Aldrig mer äta choklad eller alltid behöva ha orangea kläder?

Kläderna, tror jag. Mycket svår fråga faktiskt. Orange kläder är faktiskt med mycket få undantag snyggt och endast som enstaka plagg eller när man är nysolad och knallbrun. Choklad är livet?

-Sluta blogga eller göra slut med Nils?

Göra slut med Nils.

-Inte duscha på en månad/gå runt i bara underkläder och klackaskor i en hel dag?

Nog kan jag gå runt i underkläder och klackeskor här hemma en dag. Skulle nog inte förvåna någon faktiskt.


-Kissies bröst eller Paows klädstil? (Snodde frågan från din och Tyras show hehe)

Känner inte till Paows klädstil, Kissies bröst skulle nog inte se fullt lika dramatiska ut på min kropp så det kanske skulle funka. Lite mjölkstinna bara.

-Jobba kväll som strippa eller aldrig mer sminka dig?

Handlar det om EN kväll eller – så kan man kanske ordna det med rätt publik?

Har du konfirmerat dig?

Nej.

Vilken är den bästa resan du har gjort? Med vem och vart var den?:)

Flera bästa. Den med kompisgänget – men utan pojkvännen. Den med nära vänner och pojkvännen (men med väl mycket dramatik) och den med en av de närmsta. Alla tre hur bra som helst på sitt sätt.

Om och när du börjar studera på universitet, vilket skulle det vara?

Isåfall bygger jag nog på någon av mina examina. På MIUN eller något annat nära uni.

Hej och tack för en superbra blogg!
Jag har idag en pojkvän som jag varit tillsammans med i 4 år men jag har et problem. Min kille är djupt deprimerad och kan inte få hjälptrots försök. Detta påverkar mig självklart. Har du några tipps på hur man ska ta sig igenom något sådant? Tacksam för svar då det är tufft just nu.

Hej och tack så hemskt mycket! Jättebra att han försöker få hjälp. Svårt att råda då jag inte vet varför han inte får någon hjälp – eller får han hjälp med et hjälper inte kanske? Det enda jag kan råda är att du som anhörig hjälper honom med olika myndighetskontakter, stå på er och kräv hjälp! Fungerar det inte, kräv att få prova något annat. Vänta inte tills det är för sent. Det är tufft att stå på sig när man är deprimerad därför är det toppen om det finns någon vid hans sida som kan hjälpa till. Jobbar han, går han i skola – sök hjälp den vägen. Skola och arbetsgivare är skyldiga att hjälpa till.

Funderade kring Bella&Tyra show. Vilka är det som kommer komma på besök

Jag vet inte, jag har inte ens sett showen? Men har jag fattat det rätt så är det bloggare som intervjuar andra bloggare. Har fler gånger tänkt kolla men inte blivit av.

Om ni fick erbjudandet att börja sända Bella & Tyra Show på TV istället, skulle ni nappa på det då?

Vilka är vi? Jag förstår inte riktigt frågan.

Förut sa du att du hade panikångest. Det är svårt att tro att framgångsrika personer som du skulle må psykiskt dåligt. Är allt bra med det nu? Och hur orkade du hantera det med att må dåligt samtidigt som du hade massa saker att göra eller folk att träffa.

Jag har mig veterligen aldrig haft någon riktig panikångestattack och framgångsrik skulle jag kanske inte definiera mig själv MEN alla mår mer eller mindre bra ibland, det är en del av livet. Vissa av oss har bra copingredskap för att klara av det, andra har inte dessa redskap och då behöver man få hjälp. Jag kan få ångest fortfarande och särskilt efter mina barns födelse har jag varit låg. Det är dock helt normalt, hormonellt, och har fort gått över. Just då kanske jag inte väljer att träffa så mycket folk? 

Jag undrar hur det känns att inte ha ett hjärta? För det har du verkligen inte, med tanke på hur många djur du dödar bara för att ha en “snygg”jacka.

That’s me. Hjärtlös och springer runt i päls?

Har du och Nils stött på fördomar för att det är lite åldersskillnad mellan er?

Det kan jag ärligt säga att vi inte har.

Vad är ditt bästa tips mot svartsjuka när det gäller pojkvännens förflutna med andra tjejer?

Det är onödigt att vara svartsjuk, han har ju valt DIG.

Kan du säga din bästa sminkprodukt som inte är allt för dyr? Som vi ungdomar kan köpa som lever på sitt studiebidrag?

Mest prisvärt har nog mitt nagellack från Essie varit. Det har säkert tre år på nacken, men är fortfarande precis lika lättstruket som när det var nytt.

Hej Isabella! Jag vet att du tidigare har gått ner ganska mycket i vikt (när du var med i lets dance). Men sen så gick du upp i vikt igen. Jag undrar hur det hände? Slutade du banta/träna eller hur gick det till? Jag hoppas att detta inte är en för personlig fråga och att du inte tar illa upp.
Jag tycker du är lika snygg nu som då. Kram!

Hej! (Jag väljer att ignorera att du kallar mig isabella?) Jag har lätt för att pendla i vikt tyvärr. När jag gick ner som mest åt jag vad jag ville men tränade mycket och ändrade mycket annat i mitt liv. Sen började jag plugga och levde studentliv och gick upp lite. Inte så farligt. Sen skaffade jag barn och gick upp av naturliga skäl. Men det gick jag ner igen och lite till. Men sen hände något under hösten då gick jag upp säkert tio kilo fast jag tränade och åt som vanligt. Det är mitt största mysterium. Sen blev jag gravid och gick upp lite till. Men det har jag nästan tappat igen så nu är det i första hand 15 kilo som jag skulle vilja tappa. Det känns tungt. Jag tar inte illa upp. Jag vill framförallt MÅ bra och trivas i mina kläder, sen spelar inte vikten så stor roll.

Min fråga, tycker att du verkar ha en otroligt sund relation till mat och träning. Har du några “regler” vad gäller sötsaker och hur mycket mat du äter varje mål? Hur mycket tränar du?
Du får gärna tipsa mig om “sunda” tankar kring detta.
Tack för en otroligt bra blogg!

Jag försöker ha ett sunt förhållande till mat och träning. Det finns egentligen inga genvägar. Ät rätt, unna dig ibland och rör på dig för tusan! Vardagsmotion är allt. Eftersom jag ammar, så ser jag till att äta mig mätt. Då kan man inte hålla på med små portioner, det är osunt. Annars så är mitt tips att bara ta en gång och gå från bordet när du är klart. Ät allt, protein, fett och kolhydrater för det behöver kroppen. Men ät långsamma kolhydrater och bra fetter. Dra ner på kolhydraterna framåt eftermiddagen. Utesluter man till exempel fett eller kolhydrater ur kosten kommer kroppen tveklöst att hamstra dessa den dag du väljer att äta det igen = jojobantning. Sitter jag kvar länge vid bordet så äter jag bara för att. Ett problem eftersom min man äter så helvetes långsamt. Träna för att det är kul. Jag rider ju flera gånger i veckan, det är bra träning. Sen handlar det om att röra på sig så mycket som möjligt. Gå överallt. Ska ta mina egna råd på allvar och leta fram stegräknaren. När jag blir frisk.

Hur blev du och Anton Abele kompisar? Är du avundsjuk på att han ger sig in i politiken nu?

Känner ingen sådan?

Och sen undrar jag också hur gammal du var när din blogg började bli riktigt stor och när du startade blondinbella AB?

Min blogg kommer aldrig att bli stor eftersom jag bara bloggar för mig och mina närmaste. Jag har snart bloggat i fem år, men som störst var den sista kvartalet 2009 då jag hade 6734 unika besökare. På hela kvartalet alltså. Ser ut att ha ett liknande resultat detta årets första kvartal. Januari detta år hade jag klart flest besökare med drygt 2500 unika träffar av någon anledning?

Vad har du för mål i år?

Hälsa: Att komma igång med träningen mer, att tappa så många som möjligt av de där kilona och att orka mera.

Privat: Att få lite ordning i kaoset här hemma!

Jobb: Först och främst måste jag bestämma mig för vad jag ska satsa på. Dröm A eller Dröm B, eventuellt i komination med varandra eller med Verklighet A eller Verklighet B.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers