.frossa!

3/30/2010 03:11:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Fick frågan här om dagen vad jag ska frossa i när jag slutar amma!? Vissst ska jag frossa. Nu när jag har tänkt på det så ska jag definitivt dricka ett glas iskall mjölk. Sen ska jag käka ost, parmesan, halloumi och feta. Och pizza. Non-Stop är givet. Och en latte ska jag ha! Sen ska jag ha ont i magen hahaha. När det är överstökat ska vi gå ut och käka på en restaurang och lämna barnen hos barnvakter. Men stackars Svante han får inget av ovanstående. Hoppas han växer från allergin fort.

Sen ska jag käka apelsiner. Jordgubbar. Dricka juice! Svante är inte allergisk mot jordgubbar, svarta vinbär eller citrusfrukter. Det är inte Olivia heller – men de har böjveckseksem och de blommar upp och börjar klia och blöda oftast samma dag om de äter/får i sig något av det så därför kan vi inte ge dem det förrän de blir lite större. Sen kan huden bli väldigt torr på vissa ställen. Olivias armar får vi smörja och smörja. Det är medfött men brukar bli bättre med åren. Så det är ingen katatrof om någon av dem skulle få i sig någon frukt eller bär som är en “trigger” men det är klart bäst om de slipper. Verkligen.

Etiketter:

1 hälsningar:

Comment by Erika on 30 mars 2010 kl. 15:16

Visst är det härligt att drömma. Även om du saknar det nu så kommer du att njuta desto mer när det väl är dags att dricka det där kalla glaset mjölk. :)

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers