.saturday

3/27/2010 11:43:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Idag har vi faktiskt typ inte gjort något alls. Varit inne och stökat, påbörjat en rensning av en skrubb, Johan har skottat snö vilket inte alls syns nu, vi har haft Lillebror på middag och Johans syster och svärisarna på besök. Svante och Olivia fick fina kläder, jag fick en superfin tröja i födelsedagspresent. Dock i storlek före både Olivia och Svante så den får jag nog byta…

DSC_0275

Svantes lunchnöje!

DSC_0322

Olivia med sin nya fina baddräkt!

Har precis varit ute och tagit in hästarna.  Pion var kruttorr efter ett dygn i sitt “billigtäcke” av mina täcken som jag aldrig, aldrig kommer att byta märke på. Dyrtäcket av samma märke har jag haft i tio år, det finns inte en reva i det och alla spännen har varit intakta fram till förra veckan (Bella slet i Pions halskrage så det släppte ett par spånnen, men täckena höll..). Det håller fortfarande torrt trots att jag aldrig impregnerat det. Inga bogskav. Släng er i väggen, Bucas, Rambo och allt vad ni heter… Välbeprövat men inte alls lika bra. Tillbaka till ämnet. Pion var kruttorr, men Bella dyngsur naturligtvis. Tycker ett dygn i tokblötsnöande räcker, nu får de vila inne istället eftersom Pion är så dålig på att använda skjulet.

Glöm inte klockan nu…

 

Later

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers