.ute

10/14/2009 04:15:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

då har man varit ute i det underbara vädret då. Soligt och härligt och det allra bästa är ju att det inte blåser! Har ridit Pionen en sväng. Bella och Leo har stått i stallet. Jag har inte tränat Bella så mycket att vara ifrån mamsen, men nu måste jag passa på för snart åker ju Leo och det är ju bättre att ha sällskap när man ska vara utan sin mamma. Det går alldeles utmärkt förresten, Bella gnäggar när vi går ut, och när vi kommer tillbaka – har inte hört henne under tidien jag ridit. Hoppas det går bra sen när de bara är två, och en alltid kommer att bli lämnad… Nackdelen med bara två ju. Men det kostar lite för mycket att ha tre hästar av den anledningen.

En annan stor succe är ju att jag kom i ridbyxorna! Det innebär att jag ska börja träna med Pionen i ridhuset. Ett personligt mål uppnått. Har inte provat dem förrän idag i och för sig. Nästa helg är det kurs en dag och då ska jag vara med. Så det så! Ojoj, satt ner en stund idag i travarbetet, konditionen är verkligen inte på topp.

Vet inte vad som hände idag förresten, jag måste ha kommit i kontakt med högre makter. Eller lägre, hehe. Svante hade precis somnat på köksgolvet, och jag skulle lägga honom i vagnen. Då ser jag två kvinnor komma gåendes längs efter vår uppfart, nästan ända uppe vid huset var de. Det såg ut som typ Jehovas eller nåt sånt på klädstilen (förlåt om jag inte har så bra koll), och jag svor för mig själv – taxfjanten skulle börja leva om och garanterat väcka det sovande barnet, bara för att de skulle vilja pracka på mig nånting om änglar eller vad det nu brukar vara. Jag högg Svante, sprang ut i tvättstugan och stängde dörren efter mig för att försöka rädda situationen. Men det ringde aldrig på dörren, ingen knackade på och hunden fortsatte sova sött i sin korg. Jag kikade ut och såg kvinnorna promenera tillbaka ner på vägen igen. Vad hände? De har väl kontakt med högre makter och fick direktrapport om mina inre svordomar, så de insåg att här var det inte lönt att ringa på.. eller nåt. Nej, nu kurrar magen.

 

Later

Etiketter: ,

3 hälsningar:

Anonym on 14 oktober 2009 kl. 17:03

Haha ja det måste nog ha varit direktrapport uppåt om de gav sig så snabbt, annars brukar mina fina "lugna ner er" svordomar åt hundarna ge ungefär samma effekt ;)
Josefin

Comment by Jennie~* on 14 oktober 2009 kl. 17:20

Härligt! Här har jag visserligen inga hundar men här springer det massor av olika försäljare nu i dagarna och de ringer alltid på precis då Kevin just somnat så han vaknar och blir grinig. Är det inte jultidningar eller rabatthäften så är det salami eller dammsugarpåsar. Nä, funderar på att sätta upp en skylt ute om att jag faktiskt inte vill köpa något.
Kommer ni ner på Mån föresten?
Kram

Comment by Hanna on 15 oktober 2009 kl. 13:26

Sista dan för jultidningar var igår så du kan stryka det på listan iaf :) Vi kommer ner på måndag, J ska till läkaren!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers