.passage

10/20/2009 03:46:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

det var jättelänge sen jag tömkörde Pion, så jag tog ut henne en dag här för att få se hur hon ser ut. Först red Olivia och gjorde lite balansövningar en liten stund. Efter den uppvärmningen satte jag igång henne i trav på volten. “Wow” tänkte jag. “Vilken trav!”  ”Men har hon alltid haft så bra trav, eller är det bara för att jag jobbat så mycket med Leo nu och han kanske inte rör sig så bra..men det kan ju inte stämma, han rör sig ju jättetrevligt” Jag la huvudet på sned och tittade på hästen som dansade fram längst ut i tömmarna. “Vad konstigt det ser ut…hon är ju superpigg men det går ju så sakta..och vilka benlyft! Nää sådär brukar hon inte se ut! Det är ju jättehäftigt! Hon går ju i passage för tusan!” Det gjorde hon verkligen och det kom så oväntat att jag inte fattade vade det var som var annorlunda. Från skritt med småbarn i övergång till passage. Klockrent, varv efter varv tills hon mattades av och började trava. Jag visste väl att det fanns en liten dressyrstjärna där inne någonstans!

Etiketter:

2 hälsningar:

Comment by SMÅKILLARNA on 20 oktober 2009 kl. 18:17

HAHA, Pion, dressyrstjärna??? Åh herregud det skulle jag vilja se!! =9 KUL Hanna!! /Maria

Comment by Hanna on 20 oktober 2009 kl. 23:19

synd man inte har kameran en sån gång....

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers