.personligt

10/09/2009 09:36:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Olivia och Svante har precis samma fyra sista siffror i sitt personnummer! Fast i helt omvänd ordning förstås. Gissa hur krångligt det är. Det blir lite rörigt emellanåt kan man säga – få se hur var det nu? 1234, 4321, 2341, 4321, 3241, 2341?

En gång, när jag var i Norge, skulle jag ta ut pengar på bankomaten. Stoppade in kortet, och blev ombedd att välja språk. Kaxigt deklarerade jag för syrran, att jag tar minsann engelska – det har jag ju trots allt läst flera år på uni. “enter your personal number” är nästa uppmaning och jag börjar knappa 78031….. och apparaten protesterar förstås. Jag fattar ingenting i en sekund, sedan börjar det gå upp för mig vad jag gjort. Slagit in mitt personnummer* när jag ska slå min personliga kod. Syrran börjar skratta, jag börjar skratta och snart står vi dubbelvikta vid bankomaten. Tanten bakom oss i kön ser ut som om att hon vill försvinna. Johan som kommer gående nerför gatan ser oss och fattar förstås inte alls vad som händer eller vad som är så kul.. 

 

Men kul var det. Hjärnsläpp….

 

Later.

 

*social security number

Etiketter:

2 hälsningar:

Comment by lillebror on 9 oktober 2009 kl. 12:16

Jag var där :)

Comment by Jessica on 9 oktober 2009 kl. 14:08

Ja vad ska man säga men roligt de va det och Johan såg helt nollställd ut hahahahaha

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers