Book review

10/04/2008 11:46:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Jag har fått ett önskemål om en bokrecension från Hanna. Det har ju hela tiden varit min tanke att recensera böckerna jag läser. Just den aktuella boken har jag absolut inte läst klart, för det är en tegelsten. Jag kan dock säga så mycket som att jag var fast i biografin om Jenna Jameson efter ett par sidor bara så det kommer nog att gå fort att läsa ut den bara jag får någon stund över ibland. Jag kan också säga att Johan som kikade över min axel, var chockad över vad jag läste...

Däremot så kan jag recensera ett par andra böcker som jag nyligen läst. Jag börjar med El choco av Markus Lutteman denna gång, som också är en biografi. Den handlar om svensken Jonas Andersson som hamnar i fängelse i Bolivia. Läsaren får följa hela historien från Sverige, vad som gör att han hamnar i fängelse, men framförallt hela hans tid i det helt galna fängelset . Det är en helt makalös historia, man fattar inte hur det kan vara möjligt att det finns ett sådant ställe... Vad sägs om ett fängelse där du har tur om du överlever, samtidigt som du kan skaffa dig vad som helst bara du har pengar, allt från lyxceller till permission och frigivningar. Ett fängelse där din familj kan gå ut och in nästan som de vill, barnen kan till och med bo på fängelset med sina fäder mitt bland mördare och våldtäktsmän, ett fängelse där knarket flödar fritt, fångarna har sina egna regler, du måste betala inträdesavgift och köpa eller hyra dina celler... Det går inte att beskriva, du måste läsa helt enkelt. 

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers