Lillan och Skrållan

10/07/2008 09:41:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Lillan vill inte sova ikväll. Jag la henne i sin säng för över en timme sedan, och sen dess har hon legat/suttit/stått och fullkomligen vrålat av ilska. Vilket är mycket ovanligt. Antingen så somnar hon efter en och 1/10 flaska välling, eller så slocknar hon utan att ha hunnt äta upp vällingen eller så ligger hon och sjunger tills hon slocknar... Ikväll vrålar hon bara och har inte ens lyckats få i sig halva flaskan, bara för att hon är så arg. Hm. För övrigt har hon varit ett litet solsken ikväll.

Johan säger att Skrållan när tjock. Så nu när vi kom hem så möttes vi i hallen och det är sant, hon är tjock! I och för sig äter hon hur mycket som helst, det gör Findus också. Men eftersom det är två utekatter som rör på sig mycket, så är det inte så konstigt. Fast jag har tänkt avmaska dem och se om det går lite mindre mat då kanske? Men då borde hon inte vara tjock...  Det jag skulle komma till var att jag blev lite orolig att det är kattungar på gång. Hon springer ju ute utan p-piller och bör ju vara könsmogen. Vi har misstänkt ett par gånger att hon varit i löpen, det brukar ju vara väldigt tydligt på katter men Skrållan har vi knappt märkt något på - hon är ju faktiskt närmare 1 ½ år. Jag har palperat magen ikväll, men kunde inte känna några foster så förhoppningsvis är det inget. Det brukar vara väldigt enkelt att känna dem...

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers