Pumpa

10/14/2008 09:24:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

snart är det Halloween.

Men det var inte den sortens pumpa jag syftade på, utan kvällens träning. Ett tufft pass igen med P, kändes helt ok - jag hade bra kraft och energi idag. Körde till och med med de tyngsta hantlarna och det gick bra. Ofrivilligt förstås, eftersom "mina" var slut.... Däremot så har jag inte bra i mina axlar. Det finns ett läge som jag absolut inte klarar av, ens utan vikt och det är när jag ska hålla armarna rakt ut framför mig... sjukt. Men det påverkade bara två av dagen alla övningar och gick bra att modifiera så det funkade rätt bra ändå.

J fick beröm av tränanren därför att han gör alla övningar korrekt och kan justera på rätt sätt när han inte orkar (han kan ju det här helt enkelt), "det är väl en sak om man inte orkar men många andra gör ju bara fel och det är inte bra" tyckte tränaren. Då kan jag tycka att om tio gör fel och fem gör rätt så kanske tränaren måste berätta vad man kan göra istället då, när man inte orkar? För han har ju helt rätt att det bara blir pannkaka om man försöker sig på något som man inte klarar. Nu är ju den här tränaren betydligt bättre på att ge instruktioner om hur övningarna går till och han hastar inte igenom något så det är ju en enorm skillnad bara det. Nåväl, mitt pass kändes bra idag. Nu blir det en välförtjänt kväll i soffan.

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers