2 saker

10/18/2008 08:08:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

1. Bidrottninggele. Vad f-n är det för något? Och var får man tag på så många bidrottningar när det bara finns en enda i varje bisamhälle? Jag bara undrar, därför att jag såg en schampooreklam där schampot innehöll just bidrottninggele - tänk ett schampoo av välkänt märke som säljs världen över... det blir många bidrottningar. Googlade lite och såg att bidrottningelen är bra för fertiliteten också. Då kan ju den som vill få lite extra hjälp börja schamponera sig.. nej det ska vi  inte gå in på.

2. När jag ändå är inne på fertiliteten, när man väl kommit sig så långt... Inför Pions fölning så fick jag lära mig att det var väldigt viktigt att fölet fick ligga ihoppkopplad med sin mor i 5-10 minuter för att det skulle föras över en hel massa blod som är viktigt av många skäl. Idag hör jag på rapport att man börjat med detta för oss också... tidigare har man avnavlat spädbarn så snabbt som möjligt men nu har man alltså kommit på den där revolutionerande idéen att det faktiskt är viktigt att vänta (anledningen till att man skyndade tidigare var för att minska riskerna för gulsot, men fördelarna med att vänta överväger).

Jo, och det var väl bara det....

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers