en sån där baravarauteisolenochpysslaiställetförattsittainneochtittapådammråttorna-dag

10/15/2008 03:15:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Härliga tider. Idag har jag varit ute hela dagen, först promenad i morse, sedan gick vi till lekparken och nu efter lunch har jag varit ute och jobbat med båda hästarna. Det har gått finfint och det bästa är ju såklart att Leo inte hostat över huvud taget. I måndags hostade han lite inne i stallet så han fick fortsätta vila, tänkte jag tar ut honom och joggar idag - och det verkar ju lovande som sagt!

Sedan upptäckte jag en annan sak med Leo idag, och det är att han faktiskt ÄNTLIGEN har börat muskla på rygg och över korset. Hittade en hel del nya muskler och han såg stundom riktigt rund ut över rumpan. Det har jag väntat på i ungefär 1½ år nu, ser inte alls bra ut med toppigt kors och en ryggrad som sticker upp. Att det inte har kommit tidigare beror såklart på att han dels vuxit endel, men framförallt på att han har haft så svårt att lägga på sig hull, och tappar det så lätt. Svårt att bygga utan material. Nu har han varit riktigt fin i hullet länge, hann ju rädda läget då han började falla ur lite mot sensommaren. Det är knepigt med hästar som står högt i blod och som mår allra bäst när de får jobba, samtidigt som huvudet behöver få sin vila.

Nu känner jag mig lite trött efter all frisk luft, Olivia börjar vakna och det är dags att fixa lite käk...

Etiketter: ,

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers