.wednesday

2/24/2010 11:22:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

oj vad fort den är veckan har gått. Snart helg ju. Väldigt snart faktiskt. Vilket innebär att jag har en hel del småfix idag eftersom vi har lite inplanerat just den här helgen.

Annars är det strålande vacker väder. Solen skiner från en klarblå himmer och vii har haft köldrekord i natt. –28 visade termometern när jag klev upp i morse och så kallt kan jag inte minnas att vi har haft. Vill nästan inte veta hur kallt det är i övriga delar av kommunen… Men vissa skrämmande siffror har redan nått mig. Som –37 till exempel. Å andra sidan har jag cyklat ut morgontidningen i –36 grader och det gick alldeles utmärkt. Man höll sig värmen eftersom cykeln gick rätt tungt. Tack och lov så är det ju nästan mars och solen gör sitt för att tina upp oss lite på dagarna. Vilken konstig vinter det har varit.. Hela nio soltimmar i november, kanske några fler i december och nu 70 dygn med temeraturer under tjugo minusgrader?

Man skulle ha drivit ett litet charterbolag nu alltså.

 

Later

Etiketter:

0 hälsningar:

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers