.tuesday

2/23/2010 11:52:00 fm / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Herregud så trött jag är idag. Svante har ätit flera gånger i natt igen, han har haft problem med sin lilla mage i några dagar ju så vi undrar om han fått i sig mjölkprotein någonstans, eller om det är något annat? Han var för trött för att äta vällingen igår dessutom, plus att de ändrat receptet så den smakade inte riktigt som han är van…och då blir man ju extra hungrig såklart. Sen har Olivia drömt mardrömmar. Johan tog det , man jag vaknar ju ändå. Sen har han inget tålamod på natten att sitta med henne så hon somnar, så hon kan inte somna om och kommer in till oss flera gånger och så får jag gå och lägga mig hos henne tillslut i alla fall. Så då är det väl lika bra att jag tar det direkt så går det lite fortare för henne att somna om. Eller att hon får sova hos oss när hon kommer. Mig gör det absolut inget. Hon är så liten och måste få känna sig trygg. Hon måste ju vara jättetrött idag, stackars liten.

Just nu sover lilleman i  alla fall, jag ligger på min spikmatta  - är hyffsat stel efter att ha legat i barnsängen.. ska käka mitt äpple och blunda en stund tror jag. Idag börjar det. Vandringen mot beach bitch 2010. Johan hänger på säger han, bara han får mat. Vi behöver nog äta lite bättre båda två. Har satt upp tre delmål. Det första är 4,4 kilo bort, det borde gå ganska smärtfritt. Det går ju alltid som bäst när man börjar… Det blir ingen direkt metod denna gången. Inget GI eller annat tjafs. Vi ska försöka få i oss lite av allt och äta bra och balanserat. Lite svårare kanske men.

PLANEN

-Invägning måndagar (ok tisdag just idag för att det är nu det börjar). Alltid det första man gör när man vaknat, efter diverse toalettbestyr förstås, men innan frukost. På måndagar så man inte kan fuska sig igenom helgen och hinna rätta till det sen…

-ordning på mattiderna. 5 mål per dag, var tredje timme. 8, 11, 14, 17, 20

-Rejäl frukost, fiberhavregrynsgröt med några russin. Ägg till det.

-Färsk frukt kl 11

-14, 17, 20 något av följande:

    • stor sallad + kött (valfri sallad, champinjoner, paprika – mycket ska det vara. Kött kan vara kycklingfilé (eller grillad kyckling utan skinn), fiskfilé, tonfisk, räkor, kräftor, ägg och skinka)
    • Tonfisk, 1 msk hawaii sweet n’ sour, 1 msk kidneybönor
    • omelett på två ägg med lök, champinjoner och kryddor + sallad
    • håll nere på kolhydraterna här i alla fall, det blev en del långsamma (havregrynen) till frukost, lite snabbare till lunch (frukten) så nu är det läge att balansera upp med protein. Tränar man mycket kan man slänga in lite fullkornspasta, eller dylikt. Det lär ju maken behöva i alla fall. Sen är det ju ofta på kvällen som blodsockernivån åker berg och dalbana och man blir sugen… Håll den i schack så går det bra!

-alltid generöst med olivolja och balsamvinäger

-Morötter och broccoli funkar om man blir hungrig där emellan. Brukar inte vara mitt problem dock.

-Dricka mycket te!

-som godis funkar läkerol, tuggummi…ibland. I nödfall Chokladmoussén! 1 msk socker vispas med tre äggvitor. Vänd försiktigt ner tre matskedar kakao, en i taget, och mumsa på, Mest proteiner.

-En dag i veckan ska gå åt helvete! Man måste leva också.

-Gör ett diagram över kilona – pricka av varje vecka och sätt upp det synligt som en liten påminnelse. I kylskåpet kanske? På bloggen?

-Det GÅR ju att sitta på rumpan och gå ner i vikt. Men vill man att det ska bestå så måste man träna. 1 h/fem dagar i veckan är en bra målsättning.

 

 

Later.

Etiketter:

2 hälsningar:

Comment by lillebror on 23 februari 2010 kl. 16:52

Lycka till =) Men de kommer nog gå enklare än ja trodde först när ja läste så ja fick läsa om de några gånger! "Rejäl frukost, fiberhavregrynsgröt med några Dussin. Ägg till det". De lät tufft men om man riktigt läser meningen så går de nog bättre ;)

Comment by Hanna on 23 februari 2010 kl. 18:21

haha, ja det tror jag inte att jag pallar med faktiskt!

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers