.business

2/24/2010 01:43:00 em / I en annan del av Ulriks/ Hanna /

Haft ett intressant besök nu på förmiddan.. Kom en kille för att kolla på kylen vi skulle sälja. Han kikade, sa att den såg fin ut för alla andra han sett hade varit trasiga här och där. Sen skulle han hämta sin mamma för det var ändå hon som bestämde.

Mamman kollade och de resonerade en stund. Frågade om priset var sista. Det var det, sa jag eftersom vi redan släppt ett par hundra på det. Då ringer han till sin brorsa. de resonerar en stund, mäter och kollar så att den passar. Frågar igen om priset är sista. Ja, säger jag. resonerar en stund igen.. Sen vill brorsan i telefonen prata med mig. Han rabblar upp en låååång harang om varför, jag hörde knappt hälften för han pratade så fort, men fattade i alla fall att han nu ringt till Johan och bjudit, två hundra i rabatt ville de ha så nu skulle jag prata med honom och fixa det priset! Haha.. Men vi bestämde i alla fall att de skulle få ta den til det pris de bjöd. Skönt att få ut den ur hallen. Vi bär ut kylen, lägger den på släpen och killen tar upp pengarna och ger mig, ursprungspriset.. Men jag har ingen växel! sa jag. Då suckade killen.. tittade på sin mamma, på telefonen, tänkte efter en sekund och tackade sedan för en bra affär. Haha!

Två minuter senare knackade det på dörren.. jo jag hörde att ni har en spis också? Men jag tackade nej till fortsatt förhandlande. Spisen har jag ju lovat bort redan halvt om halvt.

 

Later…

Etiketter:

3 hälsningar:

Comment by lillebror on 24 februari 2010 kl. 13:57

Hahaha Ja jisses sikket folk de finns =)

Comment by Hanna on 24 februari 2010 kl. 14:01

hehe jo det finns alla sorter! Men vi blev ju av med kylen och fick det vi ville i slutändan, det är ju huvudsaken! :)

Comment by lillebror on 24 februari 2010 kl. 14:59

Ja men precis =)

Skicka en kommentar

 
Find More Free Custom Color Layouts at April Showers